Companii

Intrarea in hipermarketuri duce Prutul la 39 mil. euro

05.11.2007, 19:57 32

Producatorul brandurilor de uleiuri vegetale Picasol, Spornic si Prutul, compania Prutul Galati, a inregistrat in primele noua luni ale acestui o cifra de afaceri de 39 de milioane de euro, in crestere cu 63% fata de aceeasi perioada a anului precedent, cand compania a raportat vanzari de 24 de milioane de euro.
Potrivit reprezentantilor companiei, aceste rezultate au fost obtinute ca urmare a imbunatatirii distributiei numerice si cantitative pentru marca Spornic prin lansarea acestei game in lanturi internationale de magazine in care nu a fost prezenta in 2006 si extinderea numerica a celor in care era deja prezenta.
"Uleiul Spornic este motorul acestei cresteri, el mentinandu-se in cursul lunii septembrie la o cota de piata de aproximativ 10%, dupa ce in primele noua luni ale acestui an a inregistrat o crestere a vanzarilor de 47% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut", a declarat Mirela Olarescu, directorul de marketing al companiei.
Prutul a investit anul acesta atat in diversificarea gamei Spornic prin produsele Spornic Masline si Spornic Extravirgin, acesta urmand a fi lansat in cursul acestei luni. Compania a mai investit in promovarea acestui brand pe plan local, alocand anul acesta un milion de euro (suma calculata in sistem rate-card).
Compania are capital 100% romanesc si a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 49 de milioane de euro. Prutul produce ulei de floarea-soarelui ambalat in PET de 1l, 2l si 5l, ulei vrac, srot si acizi grasi, dar si seminte, pesticide si ingrasaminte.
De asemenea, compania este implicata in finantarea producatorilor agricoli din zonele unde aceasta activeaza (Galati, Braila, Calarasi, Ialomita, Iasi, Dolj).
In prezent Prutul detine, pe langa fabrica de ulei de la Galati, opt capacitati de depozitare a materiei prime in localitatile Urleasca, Lacu Sarat, Lehliu, Calarasi, Filiasi, Mircesti, Jijia si Sarca.
Piata uleiului este estimata la peste 200 de milioane de euro anual si la un volum de aproximativ 250.000 de tone de ulei, din care aproximativ 95% o reprezinta uleiul de floarea-soarelui.
Cei mai importanti jucatori de pe aceasta piata sunt in prezent grupurile americane Bunge si Cargill, precum si companiile locale Argus Constanta, Expur Urziceni, Ultex Tandarei, Ulerom Vaslui si Prutul Galati.
diana.tudor@zf.ro

Prutul in cifre
47%, cresterea inregistrata de brandul Spornic in primele noua luni ale acestui an.
49 mil. euro, cifra de afaceri realizata de companie in 2006.
75%, cresterea cifrei de afaceri obtinuta anul trecut comparativ cu rezultatele din 2005.
25.000 tone, productia de ulei rafinat inregistrata anul trecut.
25 mil. euro, investitiile in derulare ale companiei in fabrica de biodiesel.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO