Companii

Interviu ZF. Mateja Podgornik, Mondelez România şi Slovenia: Vedem în România oportunităţi de dezvoltare. Consumul este încă sub cel al altor ţări europene

Mateja Podgornik, managing director Mondelez România şi Slovenia

Mateja Podgornik, managing director Mondelez România şi Slovenia

Autor: Mădălina Dediu Panaete

19.01.2024, 16:15 146

Mateja Podgornik, care a preluat în urmă cu un an conducerea Mondelez România şi Slovenia, spu­ne că piaţa româ­nească de snackuri reflec­tă imaginea globală, cu obi­ceiuri de gustare în creş­tere, consumatorii înlocuind mesele principale cu gustări.

„Mondelez are o prezenţă globală, iar fiecare regiune contribuie în mod unic la succesul său global. România, făcând parte din piaţa europeană mai largă a Mondelez, are un rol semnificativ în operaţiunile com­pa­niei în regiune, în special după integrarea Chipita. Vedem aici mari oportunităţi de dezvoltare, cu un consum de gustări care va continua să crească şi categorii care se vor dezvolta, în condiţiile în care în prezent con­sumul este încă sub cel al altor ţări euro­pene, precum Germania, Elveţia, Franţa“, a spus Mateja Podgornik, managing director Mondelez România şi Slovenia, într-un interviu acordat ZF prin e-mail. De altfel, în România, conform ultimelor date, consumul de ciocolată de exemplu este de sub 3 kg per capita, în timp ce în Germania consumul depăşeşte 8 kg per capita. Mateja Podgornik, care conduce liderul pieţei de dulciuri din România, spune că după pandemie, consumatorii se întorc la stilul de viaţă agitat şi ocupat, dar, de data aceasta, se concentrează mai mult asupra stării lor de bine şi sunt mai conştienţi de nevoile lor personale.

„Observăm o evoluţie ge­nerală a consumului de gustări, iar pentru noi este esenţial să surprindem aces­te tendinţe şi să analizăm îndeaproape nevoile consuma­torilor, pentru a ne putea diver­sifica portofoliul“, a adăugat ea. Mateja Podgornik consideră că a profita de oportunităţile viitoare este magia business-ului, dar provocarea vine din presiunile economice cu care se confruntă mediul de business: inflaţie, creşterea costurilor cu materiile prime, cu forţa de muncă, teh­nologia, echipamentele şi transportul, lipsa de predictibilitate.

„Uitându-ne la ultimii ani, înţelegem că acesta este mediul de afaceri din prezent şi din viitor – VUCA world - şi ne concen­trăm mai degrabă pe îmbunătăţirea rezili­enţei şi agilităţii noastre ca echipă, pe capa­citatea de asumare a riscurilor şi de a profi­ta de oportunităţi“. De altfel, una dintre măsurile fiscale din acest an care provoacă incertitudini pe pia­ţa de dulciuri este majo­ra­rea TVA la băuturile şi ali­mentele care conţin zahăr adăugat minimum 10 g/100 g produs (cu ex­cepţia cozona­cu­lui şi biscui­ţilor) la 19% faţă de 9% anul trecut.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO