Companii

Interviu ZF. Dragoş Sîrbu, Flanco: „Astăzi avem o polarizare a pieţei. Vindem foarte ieftin şi foarte scump în acelaşi timp. Cine se află la mijloc suferă“. Flanco este al doilea cel mai important jucător din retailul electro-IT din România, cu vânzări record, de 1,275 mld. lei, anul trecut

Dragoş Sîrbu, CEO-ul Flanco: Vacanţele au fost printre cei mai mari competitori pe care i-am avut în 2023, sezonul de vară în electro-IT fiind unul foarte, foarte slab.

Dragoş Sîrbu, CEO-ul Flanco: Vacanţele au fost printre cei mai mari competitori pe care i-am avut în 2023, sezonul de vară în electro-IT fiind unul foarte, foarte slab.

Autor: Cristina Roşca

01.02.2024, 00:07 114

Cifra de afaceri a companiei a crescut cu 20,5% versus 2022  Reţeaua de magazine Flanco numără circa 160 de unităţi.

Românii şi-au schimbat com­por­tamentul de consum în ultimii ani marcaţi de inflaţie record, de bani mai scumpi şi de reducerea puterii de cumpărare. Aceşti factori şi-au pus am­prenta asupra mo­dului în care oamenii cumpără produse electro-IT, văzute de către mulţi drept investiţii, dat fiind preţul mai mare per unitate.

„Vedem o schimbare radicală a com­portamentului de consum în ultimii 2-3 ani. Dacă în pandemie şi în anii în care am stat aproape de casă clienţii şi-au dorit produse cu specificaţii de top şi branduri scumpe, în 2023 putem vorbi de o reorientare către articole foarte ieftine. Putem vorbi chiar de amânarea deciziilor de achiziţie în unele categorii de produse – oamenii amână decizia de a-şi înlocui frigiderul sau telefonul, dacă acestea încă «merg» -, sau de alocarea bugetelor disponibile către alte nevoi ale familiei“, spune Dragoş Sîrbu, CEO şi acţionar minoritar al retailerului electro-IT Flanco, al doilea cel mai important actor din sector după cifra de afaceri.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO