Companii

Integrarea in UE a majorat importurile directe ale retailerului Carrefour cu 25%

Integrarea in UE a majorat importurile directe ale retailerului Carrefour cu 25%

Carrefour a deschis hipermarketul din Baneasa in primavara anului 2006, fiind a sasea unitate a retelei

06.09.2007, 16:25 29

Reteaua de hipermarketuri Carrefour Romania isi va crea pana in 2009 un centru logistic de aproape 5 hectare langa Bucuresti care va servi si importurilor directe ale retailerului. Acestea au crescut cu 25% dupa integrare, evolutie anticipata de Carrefour inca de anul trecut.
Compania si-a majorat importurile directe si datorita lansarii produselor textile marca proprie Tex, in acest an. Alte produse importate cu cresteri semnificative ale vanzarilor dupa integrare, datorita eliminarii taxelor vamale, ar putea fi lactatele, electronicele si electrocasnicele.
Grupul francez Carrefour detine mai multe centrale regionale de achizitii in Europa de unde marfurile ajung direct in depozitele locale ale retelei.
Compania va investi aproximativ 15 mil. euro (potrivit estimarilor ZF pe baza pretului chiriei) intr-un spatiu de depozitare de 45.000 de metri patrati si alti 2.000 de metri patrati de birouri in proiectul logistic Cefin. Spatiul va fi preluat in mai multe etape pana in anul 2009.
"Vom verifica toate posibilitatile de extindere a capacitatii de depozitare si in tara, in functie de viitoarea expansiune", a declarat Andreea Mihai, managerul de marketing al Carrefour Romania.
Ea a mai spus ca extinderea capacitatii logistice a fost dictata si de strategia retelei de a-si imbunatati oferta de produse proaspete prin controlul direct al depozitarii fructelor si legumelor.
Preluarea spatiilor logistice din parcul Cefin este cea mai mare tranzactie de inchiriere realizata pe segmentul spatiilor logistice de pe piata locala, potrivit statisticilor de profil. Proiectul logistic Cefin Real Estate Romania, situat la kilometrul 13 pe autostrada Bucuresti-Pitesti, este detinut de fondul austriac de investitii Europolis si va cuprinde la momentul finalizarii, in 2010, spatii de depozitare cu o suprafata de 320.000 de metri patrati (32 de hectare).
In cadrul proiectului, Carrefour va avea acces si la o suprafata frigorifica de 4.000 de metri patrati pentru depozitarea produselor proaspete.
In acelasi timp, Carrefour va continua sa-si externalizeze o parte din serviciile logistice catre companii specializate, precum Norbert Dentressangle, partenerul actual al retailerului.
Carrefour Romania ar putea ajunge la vanzari de peste 850 mil. euro pe piata locala pana la finele anului, daca isi va pastra ritmul de crestere din primul semestru.
Potrivit datelor comunicate de grupul francez, vanzarile retelei in Romania au crescut cu 43,8% in primul semestru, fata de aceeasi perioada din 2006, pana la 361,9 mil. euro (incluzand TVA). In aceasta perioada, Carrefour a deschis doua hipermarketuri, in Baneasa si la Constanta, ajungand la finele primului semestru al acestui an la 7 unitati.
In prezent, reteaua numara opt hipermarketuri dupa deschiderea - in luna august - a unitatii din centrul Bucurestiului preluata de la Univers'All.
Extinderea Carrefour Romania va duce reteaua la 10 unitati in acest an, fata de 7 magazine la sfarsitul lui 2006. Orasele vizate pentru acest an sunt Cluj-Napoca si Iasi. La Iasi, retailerul si-a planificat deschiderea a doua hipermarketuri, unul dintre acestea fiind programat pentru 2008.
Compania a anuntat sase locatii noi pentru anul viitor, 2008 urmand sa fie astfel cel mai dinamic an al retailerului de la intrarea pe piata locala.
Investitia medie intr-un hipermarket Carrefour se ridica la 20 mil. euro.
In prezent, Carrefour este cel mai mare jucator pe segmentul hipermarketurilor, dupa valoarea vanzarilor anuale. Concurenta pe segmentul hipermarketurilor se intensifica odata cu intrarea pe piata anul trecut a retelelor internationale de retail Auchan (Franta) si Real (parte a grupului german Metro).
In comertul cu bunuri de larg consum din Romania, Carrefour este in prezent al treilea mare jucator, dupa Metro Group si Rewe Group, retaileri care au raportat vanzari de peste un miliard de euro fiecare la finele lui 2006.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO