Industrie

Vacanţa de 1 Mai a crescut vânzările agenţiilor de turism cu 12%

Vacanţa de 1 Mai a crescut vânzările agenţiilor de...

Autor: Cristina Bellu

02.05.2017, 12:12 78

Vânzările înregistrate de agenţiile de turism pentru pachetele de 1 Mai de anul acesta au crescut cu 12% faţă de anul trecut, 42% dintre turiştii care au optat să râmână în România în perioada menţionată cumpărând oferte pentru litoralul românesc.

Per ansalmblu, prin agenţiile de turism şi individual, litoralul a atras peste 40.000 de persoane în perioada 28 aprilie-1 mai, gradul de ocupare ajungând la 100% în Mamaia şi Vama Veche, urmate la mare distanţă de Neptun şi Mangalia, potrivit datelor Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT).

 “Mai multe evenimente organizate în acest an pe litoral au atras turiştii pentru vacanţa de 1 Mai, fie că a fost vorba de festivaluri de muzică, concerte sau expoziţii de maşini, şi nu hotelierii. Gradul de ocupate a fost de 100% în Mamaia datorită evenimentelor gândite de Asociaţia Litoral-Delta Dunării, condusă de ANAT, şi de FAPT, condusă tot de ANAT. Oricât de bun ar fi un hotel, fără promovarea asociaţiilor şi fără vânzările agenţiilor de turism, turiştii nu vin în număr mare”, declară dr. Alin Burcea, preşedintele ANAT.

Preţul pachetelor oferite de agenţiile de turism în staţiunile Mamaia şi Vama Veche, Valea Prahovei şi Băile Felix a variat între 135 de lei şi 800 de lei de persoană, în funcţie de hotelul ales.

Pe segmentul balneo, staţiunea Băile Felix a înregistrat cei mai mulţi turişti, urmată de Călimăneşti-Căciulata şi de Sovata, iar pe Valea Prahovei gradul de ocupare a fost de 75-80%, turiştii preferând staţiunile Sinaia şi Buşteni.

Peste 10.000 de turişti au ales staţiunile bulgăreşti, cele balneare din Ungaria sau capitalele europene, pentru vacanţe de trei-patru zile, cu o valoare cuprinsă între 120 şi 500 de euro de persoană.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO