Piaţa berii din România rămâne în zodia scăderilor după ce în primele cinci luni consumul a consemnat o diminuare cu 9% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, arată datele de la Asociaţia Berarii României. Astfel, piaţa continuă trendul descrescător început anul trecut. În 2022, piaţa berii a scăzut cu 5% faţă de anul anterior, în timp ce în 2021 piaţa a stagnat.
„Anul 2023 este un an extrem de provocator pentru producătorii de bere din România. Cu toţii fac eforturi pentru a menţine activitatea la un nivel stabil, având în vedere şi erodarea puterii de cumpărare a românilor în context hiperinflaţionist. Potenţialul pieţei locale a berii prezintă încredere, însă predictabilitatea fiscală este esenţială, de aceea considerăm că asigurarea acesteia este un factor important în menţinerea funcţionalităţii operatorilor economici ce activează pe această piaţă“, spune Julia Leferman, directorul general al Asociaţiei Berarii României. Declinul pieţei din primele cinci luni este pus pe seama scăderii puterii de cumpărare şi contextului economic dificil, dat de accelerarea ratelor de inflaţie şi a preţurilor materiilor prime. Un alt factor responsabil de scădere este creşterea alarmantă a costurilor de producţie, care se menţine şi în acest an, chiar dacă anumite categorii de costuri, cum ar fi cele cu energia, s-au stabilizat. Au mai contribuit la aceste rezultate şi temperaturile sub media perioadei normale de început de vară, berea fiind o băutură al cărei consum este puternic influenţat de vreme, conform Asociaţiei Berarii României.