Companii

Importatorul Pernod Ricard simte un recul al vanzarilor in magazinele mici si in baruri

Importatorul Pernod Ricard simte un recul al vanzarilor in magazinele mici si in baruri

Tudor Furir, directorul general al Pernod Ricard Romania: In contextul actual, consumatorul este mult mai atent la pret. Whisky-ul si vodca vor ramane in topul preferintelor, vor fi insa modificari in interiorul categoriei.

21.04.2009, 22:15 686

Pernod Ricard Romania, unul dintre cei mai mari importatori de bauturi alcoolice, a finalizat primul trimestru al acestui an cu o crestere a vanzarilor in volum de 6%, excluzand volumele Absolut, brand inclus in portofoliul companiei in cea de-a doua jumatate a anului trecut.
Cu volumele Absolut cresterea filialei locale a producatorului francez a fost de 22% in primele trei luni ale anului.
"Volumele vandute la nivel de retaileri internationali (n. red. - Carrefour, Metro etc.) sunt in crestere double digit (doua cifre) fata de anul trecut, in schimb pe retailul independent si canalul HoReCa (hoteluri, restaurante, cafenele) se simte un recul la nivel de vanzari", a declarat Tudor Furir, directorul general al Pernod Ricard Romania.
Brandurile care au sustinut cresterea filialei locale a Pernod Ricard in primele luni ale acestui an sunt Ballantine's, Jameson (whisky) si portofoliul value for money, format din marcile situate pe segmentul mainstream (mediu), ca whiskey-ul MacNairs sau Canadian Special Old si vodca Wyborowa.
"Vodka Absolut, brandul numarul doi in volum (n.red - din portofoliul Pernod Ricard Romania) dupa Ballantine's, a performat in linie cu bugetul estimat", a adaugat Furir despre brandul intrat in portofoliul companiei in ultima jumatate a anului trecut.
Pernod Ricard Romania a preluat distributia brandului de vodca Absolut de la competitorul sau local Cristalex, dupa ce gigantul francez a platit peste cinci miliarde de euro pentru a-l achizitiona la nivel international de la compania suedeza Vin & Spirit (V&S). Vodca Absolut, brand situat pe segmentul premium, a realizat in anii precedenti vanzari anuale de intre 200 si 250 de mii de litri si aproximativ 2,5 milioane de euro, potrivit estimarilor ZF.

Consumatorul, mai atent la pret
Potrivit reprezentantului Pernod Ricard, in primele luni ale acestui an piata bauturilor alcoolice a resimtit "o schimbare certa a obiceiurilor de consum" care va determina anul acesta o scadere a vanzarilor in randul brandurilor premium si cresteri semnificative pentru brandurile ieftine. "In contextul actual, consumatorul este mult mai atent la pret."
Cu toate acestea, Furir sustine ca preferintele consumatorilor de bauturi alcoolice nu vor suferi modificari semnificative. "Whisky-ul si vodca vor ramane in topul preferintelor, vor fi insa modificari in interiorul categoriei", spune directorul general al Pernod Ricard Romania.
Principalele branduri de whisky din portofoliul Pernod Ricard Romania sunt Chivas Regal (super-premium), Ballantine's, Jameson (premium), Queen Anne, Canadian Special Old si MacNairs (mainstream).
Pe segmentul de vodca, filiala producatorului francez este prezent pe rafturile locale cu brandurile Exquisit (superpremium), Absolut (premium), Wyborowa si Borzoi (mainstream).

Buget pe crestere de 20%
Potrivit lui Furir, contextul economic actual va influenta puternic rezultatele Pernod Ricard Romania din acest an, insa estimeaza in continuare o crestere a rezultatelor cu maximum 20%. "Ma astept ca in 2009 cifra totala de afaceri sa fie in jurul a 35 de milioane de euro", afirma reprezentantul companiei.
Pernod Ricard Romania a finalizat anul trecut cu o cifra de afaceri de 110 milioane de lei (29,8 mil. euro), in crestere cu 61% in lei si 46% in euro fata de rezultatele obtinute in anul precedent.
Principalii competitori ai Pernod Ricard Romania pe piata bauturilor alcoolice de import, estimata in 2008 la 8 milioane de litri si vanzari de circa 110-120 milioane de euro, sunt companiile BDG Import, Cristalex, Sollers PPD si Lerida International.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO