Companii

Ce impact a avut inflaţia record asupra pieţei luxului: Unele dintre cele mai importante 15 branduri au adunat afaceri de 375 mil. lei. Vânzările Louis Vuitton au crescut cu 28%, pe când cele ale Rolex au un plus de 9%

Ce impact a avut inflaţia record asupra pieţei luxului:...

Autor: Cristina Roşca

16.08.2023, 19:00 120

Nouă dintre cele 15 branduri analizate de ZF au raportat creşteri de vânzări mai mari decât inflaţia din 2022, semn că apetitul consumatorilor a fost puternic  În vremuri dificile economic, de obicei, segmentul de lux este cel mai puţin afectat.

Unele dintre cele mai importante 15 branduri de modă, cosmetice, bijuterii şi ceasuri active pe piaţa de lux din România au adunat anul trecut afaceri de 375 de milioane de lei. Într-o perioadă marcată de inflaţie record, de bani mai scumpi şi de război la graniţă, cele mai multe dintre mărcile analizate de ZF au raportat creşteri de vânzări. Mai mult, nouă dintr-un total de 15 businessuri au avansat mai rapid decât inflaţia de 16,4% raportată de INS în 2022. Asta înseamnă că apetit de consum a existat în continuare, deşi preţurile au crescut pe linie, inclusiv la produsele de lux care în unele cazuri au „beneficiat“ de scumpiri record.

O analiză a cotidianului britanic Financial Times arăta recent că preţurile genţilor emblematice ale unor branduri precum Louis Vuitton şi Chanel au crescut cu cel puţin 20% în ultimii doi ani (adică în 2021 şi 2022), iar noi majorări sunt aşteptate şi pentru 2023.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO