Grupul Honda se numara printre putinele companii din sectorul industriei auto care nu s-a decis inca sa mizeze pe avantajele oferite de asa-numitele platforme de comert electronic. Infiintate cu scopul de a reduce costurile de achizitie a echipamentelor si subansamblelor livrate de furnizori, aceste burse online au atras pana in prezent interesul majoritatii firmelor producatoare de automobile.
Cu toate acestea, conducerea companiei Honda a declarat ca implicarea firmei intr-o asemenea platforma de comert electronic nu ar avea ca efect reducerea costurilor de achizitie, data fiind relatia speciala existenta intre companie si furnizorii ei. In schimb, Honda analizeaza posibilitatea de a utiliza tehnologia Internet pentru a imbunatati gestionarea lantului de aprovizionare.
"Credem ca tehnologiile bazate pe web vor putea fi utilizate extrem de eficient pentru a sincroniza liniile de productie ale furnizorilor cu cele ale uzinelor noastre de montaj. In acest fel, cadenta de fabricatie poate fi marita si controlata mult mai usor", a declarat Larry Jutte, directorul diviziei Honda of America Manufacturing Inc.
El a precizat ca sistemul licitatiei, pe care sunt bazate platformele de comert electronic, nu este neaparat cel mai eficient. "In cadrul acestor burse online, componentele auto sunt tratate ca o marfa din categoria materiilor prime. Nu cred ca echipamentele si subansamblele pot fi scoase la licitatie in fiecare an", a adaugat Jutte.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels