Companii

Honda, reticenta fata de e-commerce

14.08.2000, 00:00 14



Grupul Honda se numara printre putinele companii din sectorul industriei auto care nu s-a decis inca sa mizeze pe avantajele oferite de asa-numitele platforme de comert electronic. Infiintate cu scopul de a reduce costurile de achizitie a echipamentelor si subansamblelor livrate de furnizori, aceste burse online au atras pana in prezent interesul majoritatii firmelor producatoare de automobile.

Cu toate acestea, conducerea companiei Honda a declarat ca implicarea firmei intr-o asemenea platforma de comert electronic nu ar avea ca efect reducerea costurilor de achizitie, data fiind relatia speciala existenta intre companie si furnizorii ei. In schimb, Honda analizeaza posibilitatea de a utiliza tehnologia Internet pentru a imbunatati gestionarea lantului de aprovizionare.

"Credem ca tehnologiile bazate pe web vor putea fi utilizate extrem de eficient pentru a sincroniza liniile de productie ale furnizorilor cu cele ale uzinelor noastre de montaj. In acest fel, cadenta de fabricatie poate fi marita si controlata mult mai usor", a declarat Larry Jutte, directorul diviziei Honda of America Manufacturing Inc.

El a precizat ca sistemul licitatiei, pe care sunt bazate platformele de comert electronic, nu este neaparat cel mai eficient. "In cadrul acestor burse online, componentele auto sunt tratate ca o marfa din categoria materiilor prime. Nu cred ca echipamentele si subansamblele pot fi scoase la licitatie in fiecare an", a adaugat Jutte.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO