Companii

Grupul ungar MOL şi-a dublat cota de piaţă în retailul de carburanţi în ultimii cinci ani: de la o cotă de 11% a ajuns la 19%

Grupul ungar MOL şi-a dublat cota de piaţă în...

Autor: Roxana Petrescu

09.11.2016, 00:00 221

De la o cotă de piaţă de 11,8% în 2011, anul acesta MOL a ajuns în România la 18,9% din retailul de carburanţi, achiziţiile şi investiţiile urcând filiala grupului petrolier ungar pe podiumul pieţei petroliere locale.

Potrivit datelor prezentate ieri, ocazie cu care MOL şi-a anunţat strategia de dezvoltare până în 2030, România a avut unul dintre cele mai solide ritmuri de creştere dintre pieţele pe care grupul este activ, fiind depăşită de Cehia şi Slovacia, dar devansând clar ascen­siunea de pe piaţa-mamă Ungaria.

De altfel, anul acesta repre­zen­tanţii companiei spuneau că po­tri­vit datelor proprii, MOL a in­trat pe podiumul retailului de car­buranţi, cel mai probabil ruşii de la Lukoil ocupând acum a patra po­ziţie în pia­ţă în funcţie de volu­me­le vân­dute. Piaţa petrolieră lo­cală este des­tul de opacă, lipsind ra­poar­tele in­de­pendente privind co­tele ma­rilor jucători aşa cum se în­toc­mesc de exemplu în domeniul farma.

Potrivit datelor aferente pri­melor nouă luni ale anului, MOL a terminat perioada menţio­nată cu 206 benzinării în România. La finalul anului 2010 compania era prezentă prin 126 de puncte de alimentare, dar între timp MOL a continuat investiţiile în reţea şi i-a scos pe italienii de la ENI din ecuaţia carburanţilor din România, preluându-le treptat toate staţiile. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO