Grupul Alro, unul dintre cei mai mari producători de aluminiu din Europa, a încheiat primele nouă luni ale anului cu o cifră de afaceri de 2,5 miliarde lei, în creştere cu 27%, dar rezultatul net a fost o pierdere de 25 milioane lei, faţă de un profit de 273 milioane lei în perioada similară din 2020, arată raportul financiar publicat la BVB.
În T3 2021, Grupul a raportat un profit net de 23 milioane lei, cu 16% mai mare decât profitul net din T3 2020, pe fondul unei creşteri semnificative a cifrei de afaceri cu 60%.
„Am reuşit să depăşim un an 2020 greu, marcat de incertitudine severă din cauza pandemiei de COVID-19 şi perioada T1-T3 2021 caracterizată de o revenire, dar şi de noi provocări în ceea ce priveşte preţurile energiei, materiilor prime şi modificările legislative la nivel local şi european. Această nouă realitate ne-a împins din nou să acţionăm cu prudenţăa si să stăm în alertă pentru a reuşi să ne menţinem toate unităţile de producţie 100% funcţionale, fără perturbări în lanţul de distributie şi disponibilizări”, a declarat Marian Năstase, preşedintele Consiliului de Administratie al ALRO.
Profitul operaţional a fost de 164 milioane lei, jumătate din nivelul de anul trecut, de 355 milioane lei.
Grupul a avut vânzări în creştere în ianuarie- septembrie, în special pe segmentul de bare şi produse laminate plata. Industria aeronautică, unde Grupul vinde produse laminate plate cu valoare adaugata mare si foarte mare, a continuat sa inregistreze niveluri scăzute, dar a început sa dea semne de redresare intr-un ritm relativ lent in T3 2021.
Pretul aluminiului si-a continuat tendinta ascendenta si a atins o medie de 2.384 USD/tona in T1-T3 2021, in crestere cu 751 USD/tona fata de perioada similara din 2020.
Aceasta tendinta ascendenta a continuat in T3 2021 cand media LME era de 2.648 USD/tona, mai mare cu 944 USD/tona comparativ cu media raportata in T3 2020 ( respectiv 1.704 USD/tona), atingand un nivel maxim in T1-T3 2021 de 2.950 USD/tona la 13 septembrie 2021.
Astfel, performanta stabila a productiei, volumele vandute mai mari si preturile atractive la aluminiu in perioada analizata au condus la cresterea valorii vanzarilor produselor din aluminiu primar cu 26% si cu 25% pentru produsele din aluminiu prelucrat in T1-T3 2021 fata de perioada similara din 2020.
Cu toate acestea, performanta buna a industriei aluminiului a fost partial diminuată de creşterea preţurilor materiilor prime şi utilităţilor.
Costul bunurilor vândute a crescut la nivelul Grupului cu 8% în primele nouă luni şi cu 29% in T3 2021 fata de T3 2020, în principal din cauza tendinţei ascendente a preţului energiei electrice şi gazelor naturale.
Alro Slatina are 1,9 miliarde de lei capitalizare şi este controlată în proporţie de 54,2% de grupul rus Vimetco, în timp ce Paval Holding deţine 23,2% din capitalul social al companiei, iar Fondul Proprietatea (FP) are o participaţie de 10,2%.
Acţiunile ALR înregistrează o creştere de 20% faţă de începutul anului, pe fondul unor tranzacţii de 56 milioane de lei, arată datele BVB.