Companii

„Greii“ din retailul „de sport“ au vânzări de peste jumătate de miliard de lei şi au trecut de 100 de magazine

„Greii“ din retailul „de sport“ au vânzări de...

Autor: Cristina Roşca

14.08.2013, 17:24 933

Cei mai mari cinci retaileri de echipamente sportive au obţinut anul trecut o cifră de afaceri cumulată de 550 de milioane de lei (123 mil. euro), în creştere cu nouă procente faţă de anul anterior, însă au continuat să piardă bani în contextul în care au investit în deschideri de magazine noi pentru a-şi putea menţine businessul pe un trend ascendent.

„Creşterea pieţei se datorează expansiunii, la un număr constant de magazine (like for like, n.red.) se observă o stagnare. Jucătorii au conti­nuat să deschidă noi unităţi pentru a putea atinge oraşe noi şi grupuri de consumatori pe care nu îi acoperise încă“, spune Cătălin Pozdarie, directorul general al lanţului de magazine Hervis, care cu o reţea de 12 uni­tăţi a obţinut afaceri de 68 mil. lei (15 mil. euro), în creştere cu 12% în lei faţă de anul anterior.

Cătălin Pozdarie crede că pe piaţă mai este loc de noi magazine în contextul în care la nivel naţional cei mai importanţi cinci retaileri – De­cathlon, In­ter­sport, Nike, Adi­das şi Hervis – au 106 unităţi. „Noi vom continua să deschidem, în acest an având programată o uni­tate în Promenada Mall din cartierul Flo­reasca din Capitală. Ne-am dori să ne putem ex­tinde mai rapid, însă sun­tem depen­denţi de des­chi­derile de cen­tre comer­ciale“. În Pro­mena­da Mall Hervis se va bate direct cu Intersport, retailer care va deschide un ma­gazin de 900 mp în centrul comercial.

Retailerii de echipamente sportive au con­tinuat să se extindă în ultimii ani, marcaţi de criza financiară şi de scăderea consu­mu­lui, pentru a-şi putea stabili „sferele de influ­enţă“ pe harta României. Mai mult, unele din­tre companii, precum Decathlon şi Hervis, au intrat târziu pe piaţă, în 2009 şi res­pectiv 2007. Hervis şi-a început expan­siu­nea cu magazine în provincie, însă apoi s-a concentrat pe Bucureşti unde sunt de altfel şi cele mai mari venituri. Salariul mediu din Bu­cureşti este cu 20% peste nivelul din provincie.

Citiţi articolul integral pe zfcorporate.ro.

Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 14.08.2013.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO