Companii

Gregory's planuieste cinci noi locatii

27.03.2007, 15:08 14

Lantul elen de restaurante de tip fast-food Gregory's Romania planuieste sa se extinda in cursul acestui an, cu patru locatii proprii si o locatie in sistem de franciza, toate in Bucuresti. Potrivit unor informatii anterioare, investita intr-o astfel de locatie poate varia de la 60.000 de euro la 140.000 de euro.
"Luam in considerare franciza ca si modalitate de dezvoltare pentru restul tarii, insa prima (franciza) vrem sa o acordam in Bucuresti din motive ce tin de operarea locatiei pilot", a declarat pentru ZF Cristian Mesaros, directorul general al lantului de restaurante Gregory's Romania.
Compania Gregory's Romania este prezenta pe piata locala cu doua branduri, Gregory's, din anul 2000, si Coffeeright, introdus in 2002, acesta din urma fiind amenajat in cadrul locatiilor sale. Cele doua marci vor continua si in acest an sa fie dezvoltate in paralel. Reteaua de restaurante a companiei numara la ora actuala 10 locatii in Bucuresti, cele mai recente investitii in noi unitati datand de la finele anului 2005.
Extinderea spre pietele potentiale din provincie va incepe in anul 2008, potrivit reprezentantilor companiei.
"Incepand din 2008 consideram ca atat compania noastra este pregatita din punct de vedere operational si logistic sa sustina un sistem de franciza in tara, cat si ca piata din marile orase poate integra un concept Gregory's & Coffeeright", spune Mesaros.
In afara de investitiile planificate pentru extinderea retelei, compania vizeaza pentru acest an si o majorare de 15% a cifrei de afaceri, atat pe fondul deschiderii noilor locatii, dar si datorita cresterii vanzarilor in locatiile deja existente.
Gregory's Romania a incheiat anul 2006 cu o cifra de afaceri de 11.819.942 de lei (3,5 mil. euro), in crestere cu circa 30% fata de cifra realizata in 2005, care a fost de 9.142.236 lei (2,7 mil. euro). Potrivit companiei, procentul provenit din vanzarile Coffeeright ocupa o pondere importanta in aceste cifre, insa datorita investitiilor importante din anii trecuti si mai precis a cheltuielilor cu amortizarea, nu exista profit contabil in 2006, doar profit operational.
"Referitor la marja de profit, un raspuns este dificil, deoarece produsele pot avea marje de profit diferite, depinzand foarte mult de pretul de achizitie al ingredientelor", a explicat Mesaros.
Principalii concurenti ai lantului elen Gregory's sunt Everest, Spring Time, Bonjour, Snack Attack sau McDonald's. Pe langa acestea, si alte lanturi internationale de fast-food si-au anuntat recent intrarea pe piata locala sau interesul pentru a face acest pas. Doua dintre cele care vor activa in Bucuresti pana la finele anului sunt Hard-Rock Cafe, o investitie a grupului Altrom, care controleaza si hotelul Howard Johnson din Capitala, si Starbucks, concept adus pe piata de grecii de la Marianopoulos, care a inceput deja amenajarile pentru prima locatie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO