Companii

GreenForest face un joint-venture cu olandezii de la Samas, pentru birouri

19.01.2006, 20:28 24

Producatorul timisorean de mobila GreenForest va dezvolta in acest an un joint-venture impreuna cu compania olandeza Samas Office, activa pe piata mobilierului de birou.

"In cursul lunii ianuarie va fi semnat contractul de asociere pentru realizarea societatii mixte Samas Office Romania, intre GreenForest si Grupul Samas. Dezvoltarea pietei imobiliare romanesti, in special cea a birourilor clasa A, la care se adauga numarul mare de proiecte in curs de finalizare, justifica aceasta asociere", a declarat Cristian Florea, directorul general al companiei. Jumatate din capitalul social al noii entitati va reveni partii romanesti.

Samas este unul dintre cei mai importanti producatori de mobilier de birou din Europa, cu circa 2.700 de angajati si o cifra de afaceri de 360 de milioane de euro pe an. Compania GreenForest a realizat anul trecut o cifra de afaceri de aproximativ 3 milioane de euro, ceea ce reprezinta o crestere de peste 35% fata de anul precedent. "Ponderea cea mai mare in vanzarile GreenForest o reprezinta mobilierul de birou", a mai spus reprezentantul companiei.

"Evolutia pozitiva a cifrei de afaceri a companiei a fost determinata de exporturile in Italia, de vanzarile de birouri in zona Banat-Transilvania, dar si de vanzarile de mobilier hotelier", a explicat Florea.

Pentru anul 2006, compania estimeaza o crestere a cifrei de afaceri cu 20%. In ceea ce priveste evolutia profitului, Florea spune ca aceasta a fost ascendenta, insa a fost afectata negativ de aprecierea leului in raport cu euro. "Principalii clienti ai companiei in 2005 au fost Siemens, Alcatel Romania, Continental, Takata Petri, Orange Romania, Cefin real Estate, Unita Turism Holding. Compania dispune de 125 de angajati, iar actionari sunt trei persoane fizice.

Industria in care compania activeaza a avut de depasit multe greutati in 2005, unul din cei mai grei ani de dupa 1990, cand majoritatea jucatorilor au raportat pierderi la export puse pe seama deprecierii euro in raport cu leul. De altfel, totii marii producatori, au raportat rezultate financiare sub asteptari. Totodata, strategia principalilor jucatori a vizat reorientarea catre alte piete, una din acestea fiind Rusia. Nici piata interna nu a fost ocolita in 2005, multi dintre jucatori gasind aici vesta de salvare pentru mentinerea marjelor de profit.

Pierderile jucatorilor au fost cu atat mai accentuate cu cat in piata s-au resimtit efectele nefaste ale majoraii preturilor la materii prime, materiale, utilitati, transporturi si servicii. Primele sase luni ale anului pe care tocmai l-am incheiat s-au dovedit cele mai dificile pentru producatori. In 2005, euro s-a depreciat cu aproximativ 10 procente fata de leu afectand toti exportatorii.

Per ansamblu, exporturile de mobila ale Romaniei, calculate in lei, au inregistrat un usor ritm de scadere, in timp ce importurile si-au continuat trendul ascendent. Pe termen lung, piata autohtona de mobila se anunta foarte dinamica, cu atat mai mult cu cat Ikea a anuntat deschiderea primului sau magazin din Romania in urmatorii doi ani.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO