Companii

Green Net a dat cosmeticele pe parfumuri

07.08.2008, 21:12 1522

Compania de cosmetice Green Net estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 6 mil. euro, in crestere cu 30% fata pe anul anterior, cand a rulat aproximativ 4,6 mil. euro, o contributie de sub 5% detinand-o lantul de parfumerii Beautik Haute Parfumerie pe care l-a creat in urma cu doi ani sub forma unor magazine de cosmetice.
"Principalii factori de crestere au fost extinderea portofoliului de produse, consolidarea celui existent si extinderea treptata a Green Net si in afara Capitalei, unde ne-am concentrat pana acum in proportie de 80%. Am inceput cu Constanta si vom continua dezvoltarea, mai ales ca exista o crestere a locatiilor mass-market-urilor", a declarat Andreea Gheorghiu, director general al Green Net, parte a grupului Farmexim, care include si reteaua de farmacii Help Net.
In prezent, Green Net distribuie cea mai mare parte a produselor sale, in proportie de 60%, in farmacii, restul fiind plasate in retelele de hipermarketuri. Cele mai importante branduri importate de companie sunt Skincode, Foltene, Aboca sau Lineance. In 2006, Green Net a creat divizia Beautik prin care a comercializat, timp de aproximativ doi ani, cosmetice premium in proportie de 80%, restul reprezentand cateva branduri de parfum rare.
"Ideea de a crea un concept de parfumerie am avut-o inca de la inceput, dar cea mai grea etapa a fost negocierea cu furnizorii. In momentul acela in Romania nu era nicio parfumerie, de aceea furnizorii erau sceptici cand mergeam sa le prezentam proiectele noastre. Cu partenerii din Statele Unite ale Americii ne este greu si acum sa lucram pentru ca nu cunosc tara, nu au incredere ca aceasta nisa poate sa prinda si in Romania", spune Gheorghiu.
In 2007 compania reusise sa deschida cinci astfel de unitati, trei in Bucuresti, una in Cluj si una in Iasi, dar schimbarea conceptului in parfumerie de lux a insemnat inchiderea unora dintre aceste magazine.
"In prezent avem trei magazine, toate in Capitala, in America House din zona Titulescu, in zona Domenii si in Baneasa Shopping City", adauga Gheorghiu. Ultimul boutique, care are o suprafata de 40 de metri patrati, a fost deschis anul acesta in centrul comercial din nordul Capitalei, in urma unei investitii de aproximativ 80.000 de euro, stocul de marfa reprezentand jumatate din aceasta suma. In prezent ponderea produselor s-a inversat, pe rafturile Beautik Haute Parfumerie aparand in principal branduri ale unor parfumuri de nisa ca Robert Piguet, Rance, Costume National, Etat Libre d'Orange, Il Profumo, Nobile sau Laura Tonatto. Pretul unui flacon de parfum de 50 ml. se situeaza intre 70 de euro si 130 de euro.
"Acum doi ani dominau brandurile de skincare si bodycare, dar eram la inceput. Noi ne-am facut un portofoliu, dar nu am stiut in momentul acela care vor fi brandurile acceptate de piata romaneasca. In doi ani piata si-a spus cuvantul, iar brandurile care nu au fost acceptate a trebuit sa iasa. Ulterior ne-am edificat portofoliul si am ales ceea ce trebuie sa ramana", explica directorul general al Green Net.
In momentul de fata compania a mai pastrat doar cosmeticele Swisline, Ar457 si Skin Doctors. In ultimul timp pe piata din Romania au mai intrat parfumerii de lux, cum ar fi Madison sau Douglas.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO