Companii

Grampet: Am semnat un precontract pentru achiziţia unei companii din Austria şi vom intra şi în Polonia

Grampet: Am semnat un precontract pentru achiziţia unei...

Autor: Mirabela Tiron

16.12.2021, 12:04 2483

 Grampet e prezentă în Austria pe segmentul de logistică prin Grampetcargo Austria

 Divizia internaţională a grupului Grampet, controlat de Gruia Stoica, generează aproximativ 30% din cifra de afaceri anuală. Grupul este prezent în zece ţări europen.

„În luna februarie am intrat pe piaţa din Slovenia prin lansarea operaţiunilor Train Hungary  Sucursala Ljublijana. Totodată, am demarat un program de investiţii de 14 milioane de euro pentru modernizarea şi retehnologizarea uzinei Debrecen Vagongyár din Ungaria. În urmă cu câteva zile, am semnat un precontract pentru achiziţia unei companii din Ganz, Austria, unde suntem deja prezenţi pe segmentul de logistică, prin Grampetcargo Austria. În plus, sperăm ca de anul viitor să operăşi pe piaţa din Polonia, una dintre cele mai mari şi mai competitive din Europa Centrală şi de Est. Şi aici am ajuns deja la un acord pentru preluarea unei companii de profil.

Grupul s-a extins pe rând în Bulgaria (2004), Ungaria (2005), Republica Moldova şi Germania (2010), Austria şi Slovacia (2012), Croaţia (2016), Serbia (2018), Grecia (2019) şi Slovenia (2021). „În contextul reconfigurării lanţurilor de aprovizionare la nivel global şi al planurilor de infrastructură uriaşe anunţate în Europa, grupul îşi menţine planurile de extindere în alte ţări regiune, respectiv Macedonia, Muntenegru, Cehia, Belgia şŢările de Jos”.

 2021 a fost un an important, de revenire la normalitate, care a confirmat direcţia de creştere pentru anii care vor urma. „Desemnat Anul Feroviar European, 2021 a coincis cu aniversarea a 20 de ani de la înfiinţarea Grup Feroviar Român. Totodată, este anul în care am devenit în premieră primul operator de transport feroviar de marfă din România, cu cea mai mare cotă de piaţă la nivel local, spune Gruia Stoica, preşedintele şi fondatorul Grupului Grampet.

Grupul a finalizat investiţiile asumate la începutul anului, de circa 16 milioane de euro). Programele de investiţii vor continua şi anul viitor, buget total alocat fiind în uşoară creştere, 80 milioane de lei.

„Cel mai important proiect la nivel local din 2021 a fost finalizarea primului automotor construit integral de Electroputere VFU Paşcani, care îşi extinde astfel activitatea pe segmentul construcţiilor de vehicule feroviare noi. Automotorul a intrat deja în circuitul de certificare CE. În cifre, proiectul înseamnă 7 ani de muncă, o echipă de peste 180 de specialişti români, 60% din echipamente furnizate de producători români şi peste 95.000 de parametri testaţi cu succes în România. Odată certificat, trenul ar putea intra în circuitul de transport călători îţară şi străinătate în prima parte a anului viitor”.

Gruia Stoica mai spune că transportul feroviar are cel mai mic procent de emisii de gaze cu efect de seră datorită gradului ridicat de electrificare (1,6% vs 73% în cazul transportului rutier). „Este, deci, cel mai sustenabil mijloc de transport şi, nu întâmplător, pilonul central din viziunea Uniunii Europene pentru un viitor verde”, subliniază Gruia Stoica. Putem reduce însă şi mai mult impactul transportului feroviar asupra mediului. Ne preocupă acest lucru şi dedicăm resurse importante pentru a identifica soluţii eficiente şi sustenabile.

Printre cele mai recente investiţii în acest sens se numără un proiect verde derulat pe platforma RAFO Oneşti, unde compania-membră Roserv Green Energy va dezvolta un parc fotovoltaic întins pe o suprafaţă de 200 hectare, o fabrică de bioetanol (o sursă de energie 100% bio şi regenerabilă), o fabrică de baterii litiu-ion şi o instalaţie pentru producerea de hidrogen verde. Un alt proiect îl reprezintă testarea unei locomotive sută la sută nepoluantă cu baterii produsă de Reloc Craiova.   Grupul are în plan reînnoirea parcului GFR cu 1.200 de vagoane-cisternă tip Zacs de capacitate mare (85 mc), ce respectă Regulamentul Tehnic de Interoperabilitate. Aceste vagoane, a căror valoare depăşeşte suma de 100 de milioane de euro, sunt construite de fabrica Reva Simeria.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO