Companii

Germanii de la Hornbach incep constructia unui magazin pe fostul loc al complexului Prisma

04.11.2009, 23:16 280

Retailerul de bricolaj Hornbach, care a cumparat in 2007vechiului loc al complexului Prisma de langa Bucuresti, va incepelucrarile de constructie a magazinului pe acest teren in urmatoareaperioada, inaugurarea unitatii urmand sa aiba loc in 2010 sau2011.
Investitia in acest proiect poate fi estimata la 40 mil.euro.
De la data achizitiei terenului de pe DN1, germanii de la Hornbachau incercat sa gaseasca un retailer care sa li se alature in acestloc, insa pana in prezent nu a fost semnat niciun contract deinchiriere sau vanzare.
"Compania a decis demararea lucrarilor de constructie a magazinuluiin zona de pe DN1. Am putea incepe in acest an sau cel tarziu inprimavara lui 2010. Este prea devreme sa spunem acum daca magazinulva fi inaugurat anul viitor sau in 2011", a declarat Dan Badescu,directorul de expansiune al retelei Hornbach Romania.
El a mai spus ca retailerul are in vizor mai multe zone pentruexpansiunea din urmatorii ani.
Compania a achizitionat la jumatatea lui 2007 terenuri de 15hectare pe DN1, unde se afla si acum cladirile fostului complexcomercial Prisma. Tranzactia a fost de 20 mil. euro, potrivitdatelor furnizate de Hornbach. Aproximativ 5-7 hectare de teren arputea fi vandute unei alte retele mari de magazine interesate deaceasta zona.
In primavara acestui an, Hornbach a ajuns la investitii totale de100 mil. euro pe piata romaneasca, dupa inaugurarea primei saleunitati in afara Capitalei, la Brasov. Investitia in acest proiecta fost de 19 mil. euro, de circa doua ori mai mica decat investitiamedie realizata de retailer in cele doua magazine ale sale dinBucuresti.
Grupul german a intrat in Romania la jumatatea lui 2007. Pana acumretailerul s-a extins in fiecare an cu un magazin.
In ultimul raport semestrial al grupului, realizat pentru perioadamartie-august 2009 si publicat in Germania, se precizeaza camagazinele mai vechi de un an ale retelei din Romania, adica celedoua unitati Hornbach din Capitala, au inregistrat scaderi devanzari comparativ cu acelasi interval din 2008.
"In Europa de Est, regiune in care activam in Cehia, Slovacia siRomania, am inregistrat o reducere a vanzarilor in termenicomparabili (like-for-like sales, in magazinele mai vechi de un an- n. red.). In aceste tari, criza economica globala a majorat ratasomajului, in special in industrie, si a redus puterea decumparare. Am putut compensa aceste scaderi de vanzari datoritacresterilor raportate in celelalte regiuni in care activam", searata in raportul semestrial al Hornbach.
Compania nu a comunicat pana acum valoarea cifrei de afacerirealizate in Romania.
Retailul de bricolaj, a carui evolutie este strans legata dedinamica pietei constructiilor, a inregistrat in primul semestru alanului un declin estimat de jucatori din piata la 15-20%,comparativ cu aceeasi perioada din 2008.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO