Companii

Gerbrant de Boer, Friesland: Mizam pe produsele cu valoare adaugata mare

Gerbrant de Boer, Friesland: Mizam pe produsele cu valoare adaugata mare

Click pentru imaginea marita

30.07.2007, 14:22 85

De cealalta parte, produse ca laptele praf sau untul, comercializate in principal catre alti jucatori din industria alimentara, isi vor diminua ponderea in afacerile Friesland pe piata locala.
" Vanzarile brandurilor Mili si Napolact au crescut, in timp ce Ok a scazut, dar acest lucru nu ne afecteaza deoarece au crescut gamele de produse cu o valoare adaugata mai mare ", a spus De Boer.
Spre exemplu, in primele sase luni ale anului vanzarile deserturilor din branza proaspata, sub brandurile Milli si Dots, s-au triplat comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, ajungand sa detina in prezent aproximativ 6% din vanzarile totale ale companiei.
Ponderea cea mai mare in vanzarile companiei o au insa branzeturile, care asigura 25% din vanzari, urmate de produsele fermentate, cu o pondere de 20% din cifra de afaceri a companiei. Friesland are programate in acest an investitii in valoare de 4-5 milioane de euro in modernizarea fabricilor si in instalatii de protectie a mediului la unele din cele sase fabrici detinute in Romania. Alaturi de acestea, filiala locala a producatorului olandez a alocat un buget semnificativ si pentru promovarea produselor din portofoliu.
"Campania de promovare a brandului Napolact s-a ridicat anul acesta la aproximativ 1,5 mil. euro.Vanzarile brandului Napolact au crescut cu peste 20% in urma promovarii", a declarat directorul general al Friesland.
Pe fondul extinderii lanturilor de retail, Friesland va majora in urmatorii doi ani si ponderea vanzarilor realizate prin intermediul lanturilor internationale, de la 40% in prezent, pana la cel putin 60% in 2009.
Filiala companiei olandeze a finalizat prima jumatate a anului cu o cifra de afaceri consolidata de 63 de milioane de euro, in crestere cu 16% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.
Potrivit reprezentantului Friesland, profitul inregistrat in primele sase luni a ramas la acelasi nivel cu cel obtinut in 2006, principalele motive pentru aceasta stagnare fiind atat scumpirea materiei prime, cat si majorarea costurilor salariale si cele ale energiei electrice.
"Am pastrat rata profitului la acelasi nivel ca anul trecut, ca urmare a organizarii mai eficiente a productiei si logisticii. De asemenea, am investit in linii noi de productie, cu ajutorul carora am redus pierderile si folosim mai putin personal", a mai spus managerul Friesland.
Friesland Romania a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 107,1 mil. euro, in crestere cu 17% comparativ cu anul precedent, cand obtinea 91,1 mil. euro.
In 2006, produsele lactate au inregistrat cresteri de peste 60% pe categoriile lapte si deserturi pe baza de lapte in vanzarile de bunuri de larg consum din retail, potrivit unui studiu al companiei de cercetare a pietei MEMRB Retail Tracking Services.
Astfel, lactatele au ajuns anul trecut la o pondere de 16% in valoarea vanzarilor de alimente in retail, fata de 14,4% in 2005, fiind singura categorie care si-a crescut importanta in cadrul acestui segment.
Consumul de iaurturi a crescut in Romania la 6 kg pe cap de locuitor, cu un kilogram mai mult fata de anul trecut. Acesta este in continuare mai mic decat consumul din tarile vecine, deoarece in Bulgaria se consuma 14 kg anual, in Ungaria 17 kg, in Cehia 16 kg, iar in Franta 33 kg.
Piata produselor lactate va creste anul acesta in medie cu peste 12-15% comparativ cu 2006, vanzarile de lactate putand sa depaseasca astfel un miliard de euro. In plus, la jumatatea acestui an, companiile din industrie au anuntat ca pretul produselor lactate s-ar putea majora cu pana la 10% pana la finalul anului, pe fondul secetei.
Principalii jucatori din piata locala a lactatelor sunt Friesland, Danone, LaDorna, Hochland, Albalact si Covalact.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO