Companii

Friesland si-a majorat capitalul cu 5 mil. euro

24.11.2004, 00:00 33

Friesland Romania, subsidiara grupului olandez din sectorul alimentar Friesland Coberco, si-a majorat capitalul social cu 202,6 miliarde de lei (circa 5 mil.euro), pana la 206,7 miliarde de lei, prin aport in numerar al actionarilor.
Majorarea a fost decisa de actionarii Friesland Romania la inceputul lunii august, operatiunea fiind insotita de emiterea a 202.684.657 actiuni cu o valoare nominala de 1.000 de lei.
"Banii au intrat deja in firma, urmand sa se realizeze o serie de investitii. Friesland a investit dealtfel aproape pe fiecare an in afacerea din Romania", a spus Oana Frunzar, director economic Friesland Romania.
Majorarea era necesara intrucit capitalul social de care dispunea Friesland Romania, dupa fuziunea din anul 2002 cu trei societati, era de doar 4,1 miliarde de lei.
Grupul Friesland a intrat pe piata romaneasca in 2001, in urma preluarii operatiunilor detinute de Nutricia Dairy and Drinks (NDD), care a renuntat la activitatea in sectorul produselor lactate in Europa Centrala si de Est.
In anul 2002, Friesland Romania a fuzionat cu companiile Somesana Satu Mare, Belcar Bela Deta Timisoara si Belcar Distribution.
De asemenea, Friesland Romania este actionar majoritar la societatea Industrializarea Laptelui Tirgu Mures, unde detine peste 85% din capital, si la Napolact Cluj-Napoca.
Friesland Romania face parte din grupul Friesland alaturi de societatea SCIL Mures. Cele doua companii au inregistrat in 2003 vinzari de circa 1.314,4 miliarde de lei (35 milioane de euro), cu 11% mai mult fata de anul anterior.
"Vanzarile au crescut anul acesta in volum comparativ cu anul trecut. Activitatea noastra este foarte sezoniera astfel ca nu se poate spune ca unele categorii au fost mai dinamice decat altele", a mai spus Frunzar.
In prezent, Friesland detine patru unitati, in localitatile Satu Mare, Carei, Deta (Timisoara) si Tirgu Mures, productia fiind destinata preponderent pietei interne.
Oferta companiei include lapte de consum, produse lactate acide (iaurt, sana, lapte batut, chefir), smintina, unt si creme de unt, lapte praf, cascavaluri si brinza topita. Printre brandurile vandute de Friesland in Romania se numara produsele lactate Milli si Oke, batoanele de ciocolate Dots, pudra de cafea Completa.
Actionarul majoritar este Frint Beheer XVI din Olanda, cu 99,99% din titluri.
Grupul olandez Friesland a realizat pe primele sase luni ale acestui an o cifra de afaceri de 2,2 miliarde de euro, in scadere cu 4% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Profitul, s-a cifrat  pe primul semestru la 35 de milioane de euro, in crestere cu 9%.
Reprezentantii Frisland Romania au mai spus anul acesta ca investitiile se vor focaliza de acum inainte pe distributie si imagine, dupa ce pana anul trecut cea mai marte parte a acestora era canalizata in productie.
 Potrivit studiilor de piata pe primele noua luni ale acestui an consumul de iaurturi naturale din Romania a crescut cu peste 11%, acestea fiind una dintre cele mai dinamice categorii din piata de bunuri de larg consum. Totodata, produsele dietetice incep sa castige tot mai mult teren si in Romania, ca urmare a preocuparii pentru sanatate a consumatorilor.
Principalii competitori ai Friesland sunt Danone, Brenac, Prolacta, Covalact, Campina, Dorna si Meggle.
georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO