Companii

Friesland si-a dublat investitiile in promovare si productie

Friesland si-a dublat investitiile in promovare si productie

Piata produselor lactate s-a ridicat anul trecut la circa 800 mil. euro

28.06.2006, 19:28 75

Compania Friesland Foods Romania, cel mai mare jucator de pe piata locala a produselor lactate, va investi peste 1,8 mil. euro (suma calculata la rate card) pentru promovarea unei game lansate pe segmentul deserturilor.
Alaturi de investitiile in promovare, compania a mai alocat in acest an 6 mil. euro pentru investitii in productie, buget dublu fata de 2005.
"Deserturile vor fi cel mai important punct de focus pentru cresterea viitoare a companiei. Gama deserturilor din lapte vine sa completeze portofoliul de lactate clasice pe care le ofeream pana in prezent", a spus Razvan Orbulescu, director de marketing Friesland Foods Romania.
Produsele lansate de Friesland pe segmentul deserturilor din lapte sunt importate de la fabricile grupului din Slovacia, insa reprezentantii companiei iau in calcul si posibilitatea de a le produce local.
"Daca evolutia cererii o va permite, nu excludem posibilitatea fabricarii lor in tara", a mai spus directorul de marketing al Friesland Foods.
El a precizat ca pentru acest gen de produse este nevoie de o tehnologie speciala, atat pentru fabricarea produsului in sine, cat si pentru ambalarea acestuia.
"Cea mai mare 'felie' de pe piata deserturilor este reprezentata de budinci, dar noi am hotarat sa venim cu produse in care laptele sa joace un rol esential", a mai spus Orbulescu. In opinia lui, consumatorul roman a devenit mai pretentios, mai inclinat catre inovatiile pe care le ofera produsele consumate.
"Gama deserturilor va juca un rol important in cresterea valorii adaugate pe care o oferim consumatorilor nostri. Ca pondere in portofoliul nostru de produse, cifra nu este relevanta, deoarece suntem o companie prezenta pe categorii mari din piata (lapte, iaurt, smantana, branzeturi, unt - n. red.)", a mai spus Orbulescu.
Compania a mai lansat doua noi iaurturi in gama "Ispita fructelor" si si-a extins portofoliul in categoria branzeturilor, cu produse sub brandul Milli.
Compania produce brandurile Milli, Oke, Dots si Completa, marci internationale detinute de grup, alaturi de care filiala din Romania detine si brandurile Napolact si Napoca.
Friesland Foods Romania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 91 mil. euro, in crestere de 25% fata de 2004. Pentru acest an, reprezentantii companiei estimeaza o cifra de afaceri de cel putin 100 mil. euro.
Friesland are peste 1.100 puncte de colectare de unde prelucreaza in prezent circa 170 de milioane de litri de lapte pe an, in 7 fabrici de productie. Compania are o retea proprie de distributie in majoritatea regiunilor tarii.
Friesland Romania face parte din grupul olandez Friesland Foods, care a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 4,4 mld. euro si un profit operational de 211 mil. euro, in crestere cu 12% fata de 2004. La nivel local, profitul celor trei companii din cadrul Friesland Romania a fost de circa 5 mil. euro in 2004.
Piata produselor lactate s-a ridicat anul trecut la circa 800 mil. euro, principalii jucatori fiind Friesland, Danone, LaDorna, Hochland, Albalact, Covalact (aflat in parteneriat cu Campina). Romania a negociat cu Uniunea Europeana o cota de 3,3 miliarde de hectolitri, din care circa 1,2 miliarde sunt realizate in sistem industrializat.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO