Companii

Fostul sef al Agroalim face strategia de marketing pentru bananele Dole pe o piata „fara branduri”

Fostul sef al Agroalim face strategia de marketing pentru bananele Dole pe o piata „fara branduri”
08.04.2010, 23:20 311

Compania a anuntat ca va demara in curand prima campanie depromovare a unui brand pe piata locala a fructelor, cu un bugetestimat de ZF la cateva sute de mii de euro.

Ofensiva in promovare a "gigantului bananelor" tinteste pieteledeschise, ocolite pana acum de marketeri. Ele sunt insa printrecele mai importante canale de distributie utilizate de Dole lanivel local, pentru ca circa 50% din vanzarile totale se realizeazacu engrosistii si cu vanzatorii din pietele agro-alimentare.

"Este o piata fara branduri. Daca te uiti la stickerele lipitepe fructe, sunt circa 20 de nume in total, dar consumatorii nucunosc toate aceste branduri. Vom pune afise de promovare abrandului Dole in piete si aprozare si incercam sa atingem 600 delocatii de acest gen", a declarat Bogdan Grama, directorulcomercial al Dole Romania.

Ela precizat ca jumatate din bugetul de marketing al companiei vamerge in campanii de marketing direct.

Grama a fost recrutat de producatorul de fructe dupa oexperienta de 15 ani la Agroalim, unul dintre cei mai maridistribuitori de legume si carne congelate, preluat integral degrupul american Smithfield in 2008.

Vor 35 mil. euro cu 85 de angajati

Grama coordoneaza si departamentul de aprovizionare al companieiDole Romania, care vizeaza o cifra de afaceri de 35 de milioane deeuro in 2010 cu 85 de angajati.

La un an de la achizitia distribuitorului local Distrifrut,americanii de la Dole au anuntat si planuri de dezvoltare aportofoliului de produse si de demarare a parteneriatelor cuproducatorii locali de fructe si legume. "Intr-un an si jumatatevrem sa acoperim toata gama de fructe. Am inceput discutiile si cufurnizori locali, dar probabil ca in doi ani vom avea un ritmconstant de aprovizionare din Romania pentru anumite categorii. Peviitor am putea chiar exporta fructe", a declarat Victor Esquivel,directorul general al Dole Romania.

Vanzarile de banane reprezinta trei sferturi din cifra deafaceri realizata de companie la nivel local.

Promovarea brandului si dezvoltarea distributiei sunt cele maimari proiecte anuntate de Dole pe piata locala dupa preluareaoperatiunilor Distrifrut.

Grama a precizat ca in ultimele luni compania si-a majorat decateva ori numarul de puncte de vanzare din piete prin crearea uneiflote de masini de distributie a fructelor in aceste locatii.

Prima multinationala de pe piata fructelor

Dole este prima multinationala intrata pe piata locala afructelor. Achizitia Distrifrut i-a adus o cota de piata de 25%,potrivit propriilor estimari.

Printre cei mai mari competitori ai sai din Romania se numaradistribuitorul Agricantus, o companie detinuta de familiaDeletioglu din Turcia, care a raportat afaceri de 36 mil. euro in2008.

Consum sub media Europeana

Romanii consuma, in medie, 8-9 kilograme de banane pe cap delocuitor pe an, cu 30-40% sub media europeana.

In topul fructelor consumate la nivel local sunt merele,bananele si citricele.

Piata bananelor poate fi estimata la aproape 200 mil. euro, laun pret mediu de 5 lei pe kilogram.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO