Companii

Florin Radulescu, Prodal: Am plecat de la Pepsi pentru ca am atins maximul de crestere in companie

Florin Radulescu, Prodal: Am plecat de la Pepsi pentru ca am atins maximul de crestere in companie

Florin Radulescu, director general al grupului de firme Prodal: Pe termen lung, apreciez ca si in Romania, odata cu cresterea venitului mediu pe cap de locuitor, va creste consumul de bauturi alcoolice. Expansiunea rapida a retailului modern va contribui la consolidarea unor branduri si la disparitia altora, facilitand astfel distributia din punct de vedere logistic.

14.12.2007, 13:54 878

Florin Radulescu, noul director general al Prodal '94, producatorul brandurilor de bauturi alcoolice Stalinskaya si Wembley, spune ca principalele obiective pentru anul viitor sunt investitiile in marketing, intensificarea prezentei in segmentul HoReCa si atacarea pietei din Bulgaria.
"In 2008 vrem sa ne focusam pe piata, sa investim mai mult in marketing si sa intensificam vanzarile din segmentul HoReCa, deoarece ponderea acestui canal a crescut anul acesta cu doua procente, de la 40%, cat avea anul trecut, furand din cota de piata a retailului", a explicat Radulescu.
Florin Radulescu, 42 de ani, a preluat functia de director general al Prodal la data de 1 octombrie, renuntand la pozitia de director general al Pepsi Americas Romania, imbuteliatorului PepsiCo pentru piata romaneasca si Republica Moldova.
Desi dimensiunea businessului s-a schimbat simtitor, Radulescu preluand operatiunile unui grup de firme, Prodal, cu un rulaj anual de peste 30 mil. euro, in timp ce afacerea Pepsi genera venituri anuale de peste 160 mil. euro si un profit net de 13,4 mil. euro in 2006, in crestere cu peste 130% fata de anul anterior.
Cu toate acestea, Radulescu spune ca preluarea functiei de director general in cadrul Prodal a fost o alegere usoara, mai ales ca lucrase anterior in cadrul grupului si cunostea modul de functionare al businessului.
"Am lucrat foarte mult timp pentru Pepsi si deja ajunsesem in cea mai inalta pozitie din companie. Nu aveam cum sa mai cresc din punct de vedere profesional si am decis ca era momentul sa plec", a declarat Florin Radulescu, care a subliniat ca cele doua afaceri sunt, in esenta, destul de asemanatoare. "In ambele cazuri este vorba de imbuteliere de bauturi", afirma el.
Absolvent al Facultatii de Constructii si detinatorul unei diplome de Executive MBA de la Asebuss, Radulescu a lucrat in cadrul QAB, imbuteliatorul Pepsi, inca din 1992, initial la departamentul de vanzari, apoi ca sales manager pe Bucuresti, director de fabrica si vicepresedinte director general. In perioada 2000-2003, Radulescu a parasit compania QAB pentru a ocupa functia de director general al Prodal, dar in decembrie 2003 se reintoarce la QAB, de data aceasta pe functia de director general, inlocuindu-l pe Mihai Matyas, care a fost numit in functia de vicepresedinte pe investitii.
Anul trecut, compania americana Pepsi Americas a preluat integral imbuteliatorul produselor PepsiCo in Romania si Republica Moldova, platind in total peste 150 mil. euro. De atunci pana in prezent, singurele schimbari la nivel de management au fost venirea lui Mike Holmes, in functia de presedinte, si a lui Eamonn Murphy, pe postul de Chief Financial Officer (CFO).
"Plecarea mea de la Pepsi nu a avut nicio legatura cu preluarea QAB-ului. Singura modalitate in care poti creste din punct de vedere profesional este sa lucrezi in cadrul mai multor companii. Eu am facut carrier planing pentru multi dintre angajatii pe care i-am avut la Pepsi, insa nu am vrut niciodata ca altcineva sa imi faca mie planificarea carierei", a spus Radulescu.
Functia pe care Radulescu o detine in prezent este de director general al grupului Prodal, la randul lui format din trei companii: Prodal '94 (axata pe productia de bauturi alcoolice), Granddis (axata pe distributie) si Bere-Spirt Turnu-Severin (distileria de alcool). Cele trei companii au insa propriul management, Prodal '94 fiind condusa in prezent de Adrian Pop, fostul director executiv al companiei, iar compania de distributie de Ovidiu Chiscan, fostul director general al Agricover Buzau, companie care a vandut in acest an divizia de ulei catre grupul american Bunge. Agricover, impreuna cu Prodal fac parte din grupul ICB, detinut de doi cetateni de origine iraniana. Chiscan este de asemenea fost angajat al QAB, un fost coleg al lui Radulescu in departamentul de vanzari al companiei de bauturi racoritoare.
Potrivit noului director general al Prodal, piata bauturilor spirtoase s-a stabilizat anul acesta din punct de vedere al volumului comparativ cu anul trecut.
"Pe termen lung, apreciez ca si in Romania, odata cu cresterea venitului mediu pe cap de locuitor, va creste consumul de bauturi alcoolice. Expansiunea rapida a retailului modern va contribui la consolidarea unor branduri si la disparitia altora, facilitand astfel distributia din punct de vedere logistic", mentioneaza Radulescu.
Pe de alta parte, el estimeaza ca nivelul constant al accizelor pe o perioada mai lunga de timp impreuna cu inasprirea conditiilor impuse industriei de catre UE vor permite stabilizarea preturilor si consolidarea pietei. Aceasta va avea ca rezultat reducerea pietei negre si a numarului producatorilor secundari, dar va conduce si la o crestere a pietei oficiale, potrivit lui Radulescu.
Aceste schimbari din piata bauturilor alcoolice il determina pe directorul general al Prodal sa estimeze finalizarea acestui an cu o crestere de 10% a cifrei de afaceri comparativ cu 2006, in timp ce pentru 2008 Radulescu spera obtinerea unei majorari cu minim 19% a cifrei de afaceri.
Grupul de firme Prodal a finalizat anul trecut cu o cifra de afaceri de aproximativ 30 milioane de euro, astfel ca, pe baza ritmului de crestere anuntat de companie, Prodal va incheia anul acesta cu afaceri cumulate de aproximativ 33 mil. euro, cifra care ar putea ajunge anul viitor la 40 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO