Companii

Flamingo: Am securizat locatii pentru magazinele de anul viitor

22.11.2007, 22:46 19

Jiri Rizek, presedintele retailerului de electronice si electrocasnice Flamingo International, spune ca analizeaza 40 de orase din Romania pentru deschiderea de magazine cu suprafete de 600-1.000 de metri patrati, dezvoltate sub brandul Flamingo.
"Romania are 40 de orase mari care pot atrage cel putin cate o unitate de 600 - 1.000 de metri patrati, iar intr-un interval de minimum 5 ani numarul locatiilor rentabile pentru un magazin de electronice va ajunge la un nivel similar pietelor din Europa de Vest", a declarat Jiri Rizek, presedintele Flamingo International.
Presedintele Flamingo spune ca potentialul maxim de dezvoltare pentru magazinele de 600 - 1.000 de metri patrati este de 60 - 70 de unitati, dupa situatia pietei la momentul actual.
"Putem atinge in trei ani chiar si o suprafata de vanzare de 100.000 de metri patrati, dar nu acesta este targetul nostru", a spus Rizek. Spre comparatie, principalul competitor al Flamingo pe plan local, Altex, detine o suprafata comerciala ce se apropie de 100.000 mp, prin cele trei concepte de retail.
Pentru anul viitor Flamingo a anuntat, dupa revenirea pe profit la finalul primelor trei trimestre, continuarea extinderii retelei din tara prin deschiderea a 10 noi magazine de format mare Flanco World in orase de marime medie. Astfel, suprafata de vanzare a retailerului va creste in 2008 cu cel putin inca 10.000 de metri patrati, dupa ce suprafata anuntata pentru finalul anului in curs ajunge la 55.000 de metri patrati.
"Am reusit sa securizam locatii de 1.000 - 1.500 de metri pentru magazinele ce le vom deschide anul viitor. Va trebui sa incepem sa facem si angajari, circa 300 de oameni, dat fiind ca fiecare magazin mare are nevoie in medie de circa 30 de angajati. Acest lucru nu inseamna ca nu vom mai avea magazine mici, chiar daca acum cautam spatii in parcuri de retail si centre comerciale", a spus Rizek.
Compania a inchis in primele 9 luni un numar de 40 de magazine cu o suprafata de 5.900 de metri patrati si a inaugurat in acelasi timp alte 7 magazine de concept mare care totalizeaza 7.900 de metri patrati. Astfel s-a ajuns in prezent la mai mult de 120 de magazine care impreuna insumeaza circa 50.000 de metri patrati.
"Procesul major de restructurare a retelei a fost incheiat, dar inchiderea sau relocarea unor magazine va continua in functie reevaluarea locatiei, realizata la fiecare reinnoire de contract de inchiriere", a declarat Dragos Simion, vicepresedintele companiei. Investitiile aferente relocarii si remobilarii magazinelor Flamingo se ridica anual la circa 1 milion de euro.
Odata cu dezvoltarea retelei de magazine Flamingo a investit si in dezvoltarea unei platforme de vanzari online, care, potrivit lui Simion, va aduce in 2008 circa 10% din totalul vanzarilor.
Pentru anul in curs compania a estimat afaceri intre 160 si 170 de milioane de euro. In primele trei trimestre cifra de afaceri a retailerului s-a ridicat la 100 de milioane de euro, cu 11% mai putin decat in aceeasi perioada a anului trecut, iar profitul trimestrului trei a fost de 684.000 de euro in comparatie cu pierderile de 3,6 mil. euro din T3 2006.
"In trei patru ani vrem ca vanzarile online sa ajunga la circa 20% din cifra de afaceri a grupului, iar pentru 2008 speram sa ajungem la vanzari de zece milioane de euro", a spus Simion. Investitia pentru platforma de vanzari online s-a ridicat, potrivit reprezentantilor companiei, la 500.000 de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO