Companii

Felie cu felie, Dobrogea Grup vrea sa ajunga la afaceri de 75 mil. euro

23.07.2004, 00:00 97



Producatorul din industria de morarit si panificatie Dobrogea Grup a inregistrat o crestere cu 36% a cifrei de afaceri pe primele sase luni ale acestui an, pana la peste 37 mil. euro, si anunta reintrarea pe piata biscuitilor, unde isi doreste un loc printre primii jucatori.



Grupul estimeaza realizarea unei cifre de afaceri de 75,4 milioane de euro in acest an, in crestere cu 30% fata de 2003.



"Cresteri substantiale s-au inregistrat la faina ambalata Dobrogea, pastele fainoase Pasta Magica si cerealele pentru mic dejun Captain Crantz .La aceasta grupa de produse Dobrogea a mai lansat in acest an doua noi marci: cerealele Funky Mix si Chocko pentru copii si cerealele pentru dieta sub marca Diet", spune doamna Fotini Teodorescu, presedinte Dobrogea Grup.



Compania a relansat de curand productia de biscuiti, punand in functiune o linie noua in care a investit 3,8 milioane de euro."Vom produce toate tipurile de biscuiti: glutenosi , zaharosi, crackers, aperitiv, tip brezel si biscuiti tip sandwich cu crema.Obiectivul nostru este sa ne pozitonam intre primii trei producatori autohtoni de biscuiti", spune Teodorescu. Cei mai mari competitori pe piata biscuitilor sunt craoivenii de la Pan Grup si turcii de la Ulker.



Pentru acest an, Dobrogea Grup are planificate investitii de 4 milioane de euro in morarit panificatie, produse congelate si in sectorul logistic pentru consolidarea pozitiei pe piata.



Dobrogea Grup detine in prezent, conform propriilor analize, o cota de piata in judetul Constanta de 70% la vanzarile de paine, 60% la vanzarile de faina ambalata si vrac, iar la nivel national faina Dobrogea este lider de piata pe ambele segmente. Conform acelorasi analize, compania detine la produse congelate de panificatie si patiserie o cota de piata de 80% la nivel local si de circa 40% la nivel national. "Din studiile de piata efectuate pentru Dobrogea de firmele specializate anul trecut reiese ca produsele noastre ajung la peste 20% din populatia tarii", spune presedintele Dobrogea Grup.



In primul semestru al acestui an, Dobrogea Grup a achizitionat materie prima numai de pe piata externa din cauza recoltei foarte slabe de anul trecut. "Pentru anul-recolta 2004-2005 estimarile facute la nivel de tara ne dau asigurari ferme ca putem conta pe productia interna. Insa este foarte important sa fie realizat un echilibru intre costuri si calitatea graului", spune Teodorescu.



Strategia grupului in perspectiva anului 2007 prevede finalizarea implementarii proiectului de transformare organizationala a firmei, organizarea de noi centre de cost si profit precum si externalizarea altor activitati auxiliare.



"Din luna august a acestui an sistemele de management al calitatii se vor extinde si la filialele Dobrogea precum si la o parte din firmele la care Dobrogea are plasamente de capital. Una din masurile importante adoptate in aceasta perioada se refera la implementarea sistemelor de calitate vizavi de siguranta alimentara conform normelor europene", spune Teodorescu.



Grupul detine12 fabrici in orasul Constanta si in judet, unde lucreaza peste 1.250 de angajati si detine pachete de actiuni la alte 6 firme din Constanta si din tara. Dobrogea Grup este o societate cu capital integral romanesc, fiind privatizata in 1995 prin metoda MEBO (cumparare de catre management si salariati).



Principalii concurenti ai firmei din Constanta sunt Vel Pitar, Loulis, Boromir Ramnicu Valcea si Raco Com Agro Pan Vaslui.



Criza productie de grau de anul trecut a ridicat cifra de afaceri a companiilor din morarit si panificatie la 1,3 miliarde de euro, aproape dublu fata de anul anterior cand acest indicator s-a situat la 718 milioane de euro. Industria a fost afectata anul trecut de imprumuturile de grau de la Rezerva de Stat si mai ales de importurile masive de grau la preturi foarte mari, care au fost, de fapt, motorul dublarii afacerilor din morarit si panificatie. Productia de grau a scazut drastic anul trecut, pana la 2 milioane de tone, din cauza secetei, fata de circa 4-5 milioane in anii normali. 44% din consumul total de grau din 2003 de 3,6 milioane de tone a provenit din import. Pentru anul acesta se estimeaza in schimb o productie de 5-6 milioane de tone.



Conform datelor furnizate de Rompan, in industria de morarit si panificatie au activat anul trecut circa 5.000 de firme, din care un numar de doar 80 de societati asigura putin peste jumatate din necesarul Romaniei. Industria este foarte faramitata mai ales pe plan local, unde la nivelul unui judet se inregistreaza de regula intre unu si trei producatori mai mari care detin circa 30-40% din piata si alte cateva sute de mici producatori care acopera restul.



stelian.negrea@zf.ro





 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO