Companii

Farmec Cluj renunta la relocare si taie din investitii

04.08.2006, 19:55 27

Conducerea companiei clujene Farmec, producator de articole cosmetice, a anuntat ca va renunta la relocarea fabricii in locatia de la Dezmir.
Decizia va implica si reducerea investitiilor pentru perioada 2006-2010 cu aproximativ 10 milioane de euro, dupa ce anul trecut era anuntata o investitie de 20 de mil. euro pentru proiectul de relocare a fabricii din Cluj-Napoca si pentru modernizarea si retehnologizarea spatiilor de productie, in vederea aderarii la Uniunea Europeana.
"Dupa efecturarea unor studii de fezabilitate, am ajuns la concluzia ca relocarea nu mai este rentabila si am decis sa investim in actuala locatie", a declarat Magda Miclaus, PR Manager la Farmec.
In aceste conditii, investitiile totale ale companiei in acest an vor fi de 3,5 milioane de euro si se vor concretiza in amenajarea spatiului de productie al sectiei de cosmetice, si a spatiilor de depozitare pentru produsele cosmetice finite din Cluj-Napoca si in achizitia utilajelor si echipamentelor noi pentru ambalarea cremelor cosmetice.
In primele sase luni ale acestui an cifra de afaceri a Farmec a crescut cu 2,5% fata de perioada similara a anului trecut, cand cifra de afaceri a companiei a fost de aproximativ 8 milioane de euro.
Compania din Cluj a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 16 milioane de euro, iar oficialii firmei si-au bugetat pentru acest an un nivel al vanzarilor de 18 milioane de euro.
Din informatiile furnizate de companie, cele mai cautate produse realizate de Farmec sunt cele apartinand gamelor Gerovital Plant si Aslavital, care in anul 2005 au reprezentat aproximativ 20% din valoarea vanzarilor totale realizate.
In plus, conducerea companiei are in vedere sa-si intensifice prezenta pe piata externa.
"Pietele pe care le vizam in urmatoarea perioada sunt Australia, Grecia, China, Coreea, Marea Britanie si Germania", mai spune Miclaus.
Farmec SA realizeaza anual peste 15 milioane de unitati de produse, nomenclatorul companiei cuprinzand peste 400 de produse, atat cosmetice, cat si medicamentoase de uz extern sau pentru intretinerea locuintei.
Printre cele mai cunoscute produse realizate de Farmec SA de-a lungul timpului au fost Gerovital Plant, Aslavital, Ecovital, Farmec, Doina, Triumf sau Nufar.
Farmec reprezinta un holding compus din patru entitati: Farmec SA, Farmec Plast (segmentul care se ocupa de ambalaje), Mecanica Farmec (ce asigura intretinerea utilajelor) si Complexul de Alimentatie Publica Farmec (acesta cuprinzand doua restaurante, doua terase, un magazin si doua terenuri de mini-fotbal dotate cu gazon artificial si nocturna).
Privatizata integral in 1995 prin metoda MEBO, SC Farmec SA are peste 1.000 de angajati care constituie actionariatul companiei.
Piata produselor cosmetice a fost evaluata anul trecut la 200-250 de milioane de euro. Raportat la numarul locuitorilor, valoarea este inca sub media europeana, ceea ce va permite in urmatorii ani o crestere cu procentaje de cel putin 10%. In piete mature o crestere de 1%-2% este considerata foarte mare.
Principalii jucatori sunt filialele locale ale multinationalelor precum Avon, Procter&Gamble, L'Oreal sau Beiersdorf.
Acestea nu sunt pe prezente cu activitati de productie pe piata locala, ci doar prin intermediul importurilor.
Dintre companiile autohtone, Farmec este cel mai mare jucator. Alti producatori locali sunt Gerocossen, Genmar Cosmetics sau Elmi Prodfarm.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO