Companii

Farmaciile Help Net vand cosmetice de peste 13 mil. euro

15.05.2008, 20:14 59

Cosmeticele, segment care in acest an ar putea aduce peste 13 mil. euro la cifra de afaceri a Help Net, estimata la 68 mil. euro, au inceput sa fie comercializate la nivelul retelei inca de la aparitia acesteia. Ulterior, in conditiile specializarii retelelor de retail clasice, atat Help Net, cat si alte lanturi de farmacii au inceput sa se reorienteze catre dermatocosmetice (produse aflate la granita dintre tratamente medicale dermatocosmetice si cosmetice).
"Noi am ales conceptul de farmacie deschisa, iar acest tip de produse a fost introdus in farmacii inca de la inceput. La vremea aceea comercializam produse cosmetice de masa, precum L'Oreal sau Nivea si de lux, Lierac. Intre timp piata a evoluat, cosmeticele de masa au inceput sa fie comercializate cu precadere in supermarketuri si hipermarketuri, cosmeticele de lux in parfumerii, iar in farmacii produse la limita dintre dermatologie si cosmetica", a spus Isabelle Iacob, director general al Help Net.
Vanzarile de produse dermatocosmetice in Romania sunt estimate la 24 mil.euro in acest an, ritmul de crestere fiind de circa 20% comparativ cu 2007.
"In tarile europene, dermatocosmeticele nu sunt de fapt o nisa, ci o piata care inregistreaza cresteri spectaculoase de la un an la altul pentru ca orientarea clientilor s-a facut catre produse "curate", fara conservanti, coloranti sau parfumuri si care sunt eficiente prin rezultatele pe care le ofera si nu datorita marketingului, reclamei sau ambalajului", a adaugat Isabelle Iacob.
Compania are in plan dezvoltarea unui brand propriu de dermatocosmetice, procesul fiind unul de durata. Cosmeticele, impreuna cu OTC-urile (medicamentele care se elibereaza fara prescriptie), sunt principalii factori generatori de profituri, avand in vedere faptul ca medicamentele, ale caror preturi si marje sunt impuse de Ministerul Sanatatii, "nu sunt neaparat un generator de profit". De asemenea, ritmul de crestere al produselor non-farma este mai mare decat cel al medicamentelor.
"Pe acest segment de produse (cosmetice/dermatocosmetice - n.red.) farmaciile din centrele comerciale sau cele din zonele centrale ale Bucurestiului sunt cele care realizeaza cele mai mari vanzari datorate afluentei mai mari de clienti, dar si datorita puterii de cumparare mai ridicate", a precizat Iacob.
La nivelul Help Net sunt comercializate 42 de game de produse dermatocosmetice, cele mai mari vanzari fiind inregistrate de Foltene, Vichy, SkinCode sau Bioderma.
In retail, alaturi de Help Net concureaza retele precum Sensiblu, Catena, City Pharma, Dona, Centrofarm.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO