Companii

FAN Courier: Guvernanţii să asculte mediul de business, să îl consulte. Dacă am fi la guvernare, acestea ar fi primele aspecte la care am lucra

FAN Courier: Guvernanţii să asculte mediul de business,...

Autor: Mirabela Tiron

25.12.2013, 20:49 705

Compania de curierat FAN Courier ţinteşte venituri în creştere cu 10% anul viitor, în ultimii ani afacerile în curierat fiind pe un trend ascendent.

„Am început anul 2013 având în minte două scenarii de business: cel optimist, care va aduce FAN Courier o creştere de 10%, în cazul în care piaţa revine pe creştere şi un scenariu prudent, în care previziunile noastre merg pe o creştere de maxim 5% determinată de instabilitatea pieţei de mărfuri şi servicii. Se pare că ne aflam în cazul primului scenariu, cel optimist. Pentru anul următor ne dorim o creştere de aproximativ 10 procente".

Cei trei antreprenori români Felix Pătrăşcanu, Adrian şi Neculai Mihai, proprietari ai FAN Courier, cea mai mare companie de curierat cu capital autohton, şi-au dezvoltat afacerea pas cu pas, ajungând de la 3 expediţii pe zi realizate cu Daciile proprii, în urmă cu 14 ani, la peste 60.000 de expediţii pe zi în prezent.

Adrian şi Neculai Mihai sunt fraţi, Felix Pătrăşcanu fiind prietenul lor. În cadrul companiei, Adrian Mihai se ocupă de vânzări, Neculai Mihai de finanţe şi contabilitate iar Felix Pătrăşcanu de partea tehnică. Cei trei antreprenori au crescut împreună, erau parteneri de joacă în comuna în care s-au născut, Fitioneşti din judeţul Vrancea, iar acum sunt parteneri de afaceri.

„Cea mai importantă lecţie învăţată în toţi aceşti ani de antreprenoriat este că nu trebuie să te laşi descurajat de eşec. Mai mult decât atât, un antreprenor tânăr va învăţa în timp din propriile greşeli, dezvoltându-se permanent şi îmbunătăţindu-şi abilităţile şi instinctul de business. Este de asemenea important să activezi într-un domeniu de care eşti pasionat şi în care ai minime cunoştinţe”, spune Adrian Mihai, unul dintre cei trei proprietari ai companiei FAN Courier

În 2013 compania a investit peste 7 milioane de euro în parcul auto, în IT, în pregătirea membrilor echipei şi în dezvoltarea sediilor din Bucureşti şi din ţară. În 2014 va continua să investească.

Potrivit lui Adrian Mihai, piaţa de online va fi principalul motor de creştere, „motiv pentru care vom acorda o atenţie deosebită identificării şi dezvoltării unor servicii şi unelte care să îi ajute pe clienţi să consume cât mai puţin timp şi resurse pentru logistica pe care o presupune expedierea produselor”.

 

Ce aşteptări au de la guvernanţi

 

„Ne dorim o infrastructură rutieră care să se construiască ţinând cont de anumiţi indicatori de trafic. Ne dorim predictibilitate fiscala, astfel încât să avem posibilitatea creionării unui buget la început de an şi care să nu fie dat peste cap de taxe apărute peste noapte, sau de legi care să necesite spre exemplu modificari de soft făcute în două săptămâni”.

Adrian Mihai spune că  nu în ultimul rând, „ne dorim ca guvernanţii să asculte mediul de business, să îl consulte şi să ţină cont de părerea oamenilor de afaceri. Toate acestea ne lipsesc acum şi dacă am fi la guvernare, acestea ar fi probabil primele aspecte la care am lucra”

FAN Courier activează în prezent pe o piaţă dominată de intrarea unor giganţi precum UPS, Poşta Franceza sau Poşta Germana.

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO