Companii

Familia Kish: Criza a creat un moment ideal pentru lansarea unui produs pe partea de resurse umane in SUA

Familia Kish: Criza a creat un moment ideal pentru lansarea unui produs pe partea de resurse umane in SUA

Eric si Alina Kish estimeaza ca in 2010 businessul MyStaff va avea 100 de angajati si va ajunge la 10 mil. euro in 2011. "De obicei, afacerile de genul acesta se evalueaza la un multiplicator de 10-12 al EBITDA. Cred ca in 3-5 ani va ajunge sa valoreze 20 de milioane de euro. Normal ca voi vinde toate aceste afaceri, acesta este scopul. Cand ajung la 20 de milioane de euro, le vand si ma duc pe o insula pustie", spune Eric Kish.

06.04.2009, 00:00 558

Alina si Eric Kish, CEO-ul Smartree Romania, respectiv vicepresedintele pe companiile de servicii si functiuni suport din cadrul grupului Rompetrol, au decis sa lanseze anul acesta, pe 27 aprilie, un soft de resurse umane, tocmai pe piata americana, cea mai lovita de criza financiara, proiect in care au investit pana acum 2,5 milioane de euro.

Momentul este unul "superb" spun cei doi, iar pe termen mediu afacerile doar din acest nou produs ar putea fi de 10 milioane de euro.
Eric Kish, care pana de curand a ocupat functia de vicepresedinte pe retail al grupului Rompetrol, este de zece ani implicat in piata serviciilor pentru segmentul de resurse umane.
"Acum zece ani am infiintat un site de reurse umane care a fost vandut in 2004 catre Best Jobs. Ideea pentru acest site a pornit de la niste probleme cu care ma confruntam in viata de zi cu zi: recrutarea costa o caruta de bani. Mai departe, cand eram director la Petromidia erau mari probleme de personal si mi-am dat seama ca nu exista la acel moment pe piata o companie prin care sa poti externaliza activitatile adminstrative de personal si salarizare. Abia in 2003 a fost pus pe picioare brandul Smartree", spune Eric Kish, presedintele grupului de firme Smartree.
Anul trecut, grupul de firme Smartree, detinut de familia Kish, care reuneste trei companii distincte, a ajuns la afaceri de 10 milioane de euro si la o rata a profitului operational de 32%. Pe scurt, firmele din grup sunt urmatoarele: Smartree care se ocupa de servicii de outsourcing pentru procese de resurse umane cum ar fi salarizarea si administrarea de personal, Smartree Management Services se ocupa de leasing de personal, iar Smartree Technologies este compania care a pus pe picioare produsul care urmeaza sa fie lansat la sfarsitul lunii aprilie in SUA, softul MyStaff. Pentru crearea acestuia au lucrat circa 25 de tineri absolventi de facultate.
"In Smart Technologies eu detin 75% din actiuni, restul fiind detinute de partenerul meu Radu Tudorache, actionarul majoritar al Montero (distribuitor de medicamente - n.r.). Pe piata locala produsul a fost lansat in noiembrie anul trecut, iar acum ne pregatim pentru lansarea internationala", spune Eric Kish.
Unul dintre primii clienti ai softului a fost retailerul de mobila IKEA care a ales produsul pentru patru reprezentante din Romania, Turcia, Serbia si Egipt.
 "MyStaff, compus din 18 module software dedicate proceselor de HR, se va vinde in doua formate: on premise care este echivalent cu vanzarea licentei, iar pretul mediu al unui pachet este de circa 100.000 de euro sau on demand, echivalent cu plata unui abonament pe internet care costa circa 60.000 de euro", explica Andrei Postelnicu, director de dezvoltare al afacerilor din cadrul Smartree.
Pachetul este destinat afacerilor mici si medii, care au expunere internationala. La o afacere cu circa 1.000 de angajati, softul permite o reducere a cheltuielilor cu circa 20-30%. Din targetul softului nu vor face parte companiile gigant, ci companii de talie medie, pentru ca investitorii sunt convinsi ca acesta va fi segmentul cu cea mai puternica crestere in perioada urmatoare.
"Criza a creat un moment superb pentru lansarea unui astfel de produs in SUA. Companiile isi doresc acum lucruri foarte usor de implementat si mai ales isi doresc software on demand, adica accesibil pe internet", spune Alina Kish, CEO-ul Smartree.
Dupa lansarea in State, urmeaza Europa. "Am vrut mereu ca prima piata pe care ne lansam produsul sa fie cea din SUA, numai ca actuala criza ne-a accelerat planurile. Urmeaza luna viitoare sa ne vedem cu o serie de posibili parteneri in Europa", mai spune Alina Kish.
Planurile sunt mari si din punct de vedere financiar. MyStaff cu tot cu subsidiare ar putea ajunge la un numar de 100 de angajati in 2010, iar la sfarsitul anului 2011, afacerile ar putea fi de 10 milioane de euro in total, din care 4 milioane de euro vor fi facute doar in State. Compania a incheiat deja un parteneriat in SUA cu Metastorm, lider in software de management al proceselor, cu o retea globala de 600 de parteneri.
Revenind la businessul Smartree, criza a creat un moment favorabil pentru compania care acum se confrunta cu un alt fel de problema. "Nu mai facem fata cererii de acum. Daca inainte un ciclu de vanzare era de 6-9 luni, acum s-a redus la 3 luni", spune Postelnicu. Kish spune ca in prezent Smartree valoreaza circa 4 milioane de euro, dar ca nu este un moment bun pentru vanzare.
"De obicei, afacerile de genul acesta se evalueaza la un multiplicator de 10-12 al EBITDA. Cred ca in 3-5 ani va ajunge sa valoreze 20 de milioane de euro. Normal ca voi vinde toate aceste afaceri, acesta este scopul. Cand ajung la 20 de milioane de euro, le vand si ma duc pe o insula pustie", a conchis Eric Kish.
 
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO