Companii

Executivul francez Julien Munch, care a condus Carrefour România în ultimii trei ani, preia poziţia de COO al operaţiunilor din Hexagon. Cine îl înlocuieşte?

Executivul francez Julien Munch, care a condus Carrefour...

Autor: Cristina Roşca

11.12.2023, 18:10 187

Executivul francez Julien Munch, cel care a condus Carrefour România în ultimii trei ani, preia poziţia de COO al operaţiunilor din Hexagon. Mai exact, el se întoarce acasă, în Franţa. Laurent Vallée, secretarul general al grupului şi CEO-ul regiunii de Nord a Europei, va asigura interimatul pentru România.

„Plecarea din această ţară frumoasă care este România va avea un impact profund asupra mea. După trei ani intenşi, mii de kilometri pe care i-am străbătut de-a lungul şi de-a latul ţării şi foarte multe momente de neuitat, petrecute alături de colegi, parteneri şi clienţi, cu siguranţă voi lăsa o parte din mine aici.(…) Am descoperit oameni talentaţi, dedicaţi şi extrem de profesionişti. Şi am descoperit 41 de judeţe, o capitală şi o ţară de care românii se pot mândri”, a declarat Julien Munch.

Executivul francez şi-a început cariera în anul 2000 ca ofiţer în cadrul Forţelor Aeriene Franceze, fiind activ în Franţa, cu misiuni internaţionale. Ulterior, a lucrat în cadrul Inspecţiei Generale a Finanţelor din Ministerul Francez al Economiei şi Finanţelor.

În retail a intrat în 2017, lucrând iniţial pentru fnac, iar din 2021 s-a alăturat Carrefour. El este mai degrabă o excepţie, pentru că de obicei executivii care ajung în poziţii de top management au vechime mai mare într-o singură companie.

Totuşi, grupul francez Carrefour, care acoperă mai multe segmente de piaţă cu cele circa 450 de magazine pe care le are în România, l-a numit în primele luni din 2021 pe Julien Munch la conducerea businessului local. El l-a înlocuit începând cu data de 1 martie 2021 pe un alt expat, Jean Richard de Latour.

Carrefour România a avut anul trecut business total de peste 14,7 mld. lei (circa 3 mld. euro), cu 12,6% mai mare decât în 2021. După cifra de afaceri, grupul Carrefour a fost în 2022, în România, al treilea cel mai mare jucător din retailul cu dominantă alimentară.

Datele pe 2023 o să arate diferit dat fiind că piaţa a trecut prin două tranzacţii importante - preluarea Cora de către Carrefour în România (deal ce a primit acordul Concurenţei) şi achiziţia Profi de către proprietarul Mega Image (acord ce aşteaptă încă ok-ul autorităţilor din domeniul concurenţei).

Carrefour are în total pe plan local aproape 450 de magazine sub mai multe formate. Numărul include şi magazinele Cora.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO