Companii

Evolutii contradictorii pe piata de autoutilitare usoare

03.11.2003, 00:00 93

Piata romaneasca de autovehicule comerciale usoare de import, adica cele cu greutate de pana in 3,5 tone, a scazut in primele trei trimestre ale acestui an cu 3% la mai putin de 4.300 de unitati. Cu toate acestea, nu toate marcile prezente pe piata au avut aceasta evolutie.
Unul dintre principalii perdanti a fost marca germana Volkswagen, liderul de anul trecut al pietei de profil, care a scazut cu aproape 20% ajungand sa vanda 661 de masini.
In aceste conditii Fiat, adica marca clasata pe locul doi anul trecut, a ajuns anul acesta lider al pietei, cu peste 1.000 de unitati vandute, ceea ce corespunde unei cresteri de mai bine de 40%. Fiat Doblo si Fiat Ducato au fost modele care au permis italienilor sa ajunga anul acesta lideri.
De scaderea lui Volkswagen a profitat anul acesta si producatorul francez Peugeot. Prin cresterea de 31,5% Peugeot a ajuns la vanzari de 684 de unitati ceea ce i-a permis sa ocupe locul doi intre marcile de import de pe piata de autovehicule comerciale usoare dupa primele noua luni.
Ford s-a situat la randul sau printre marcile care au plusat in primele trei trimestre ale anului. Producatorul american a reusit sa isi creasca vanzarile cu 12,5%. Ford Transit, modelul care tine vanzarile companiei in acest segment, a permis marcii americane sa ocupe locul patru cu putin peste 600 de unitati vandute in peiroada ianuarie-septembrie 2003.
Producatorul francez Renault, cel care ocupa anul trecut locul patru in acest clasament a fost la randul sau unul dintre perdantii din acest an. Desi la autoturisme Renault este de departe liderul pietei de import, la autoutilitare francezii au scazut anul acesta cu mai bine de 40% ajungand la vanzari de doar 336 de unitati, ceea ce i-a permis sa ocupe doar locul cinci. in cazul Mercedes Benz, scaderea fata de anul trecut a fost chiar mai puternica. In primele trei trimestre ale acestui an marca germana a pierdut aproape 60% fata de vanzarile pe care le avea in aceeasi perioada a anului trecut. Cu mai putin de 300 de autoutilitare mici vandute Mercedes Benz ocupa locul sase in topul marcilor de import.
Intre cele mai vandute zece marci de autoutilitare de import figureaza si Citroen, Seat, Nissan si Toyota, toate inregistrand cresteri fata de anul trecut. Cele doua marci nipone au inregistrat si cele mai mari cresteri a€“ 119% pentru Toyota si 511% pentru Nissan, insa cresterile au fost date de raportarea la volume de vanzari sunt reduse. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO