Petrom, singurul producător de petrol şi gaze din România, a înregistrat în primul trimestru al anului vanzari de 3,5 miliarde de lei, cu 17% mai mici faţă de perioada similară a anului trecut, în timp ce profitul net al companiei a fost de 288 de milioane de lei, cu 17% mai mic faţă de primul trimestru din 2015. Cu toate acestea, ceea ce este de remarcat este ca dupa primele trei luni din 2016, Petrom a revenit pe profit in contextul în care in ultimul trimestru al anului 2015 compania raportase pierderi de 1,68 de miliarde de lei pe fondul deprecierilor masive pe care firma le-a aplicat activelor din zona de explorare şi producţie. De data aceasta, Petrom nu a mai fost obligată să apeleze la astfel de politici financiare.
Un muzeu în aer liber din România, considerat cel mai frumos din Europa. Galerie FOTO
„În primele trei luni din 2016 rezultatele financiare ale grupului au fost afectate de scăderea abruptă a preţului ţiţeiului. Ca răspuns, am continuat să implementăm măsuri de reducere a costurilor de operare şi a cheltuielilor de capital. Investiţiile au fost prioritizate în funcţie de potenţialul de a genera valoare pe termen lung, reducându-se cu aproximativ 25% comparativ cu T1/2015”, a declarat Mariana Gheorghe, CEO-ul Petrom