Augustin Oancea, omul din spaÂtele grupului energetic TinÂmar, vrea ca în cinci ani de zile să ajungă la o bază de cirÂca 3 milioane de clienÅ£i casÂnici, cifră care echivalează cu o treime din piaÅ£a de profil. Italienii de la Enel de exemplu, au 2,8 milioane de puncte de consum.
La acel moment, businessul grupului Tinmar ar putea sări de pragul de un miliard de euro în contextul în care anul trecut afaÂcerile consolidate au fost de 730 mil. euro. Cea mai mare parte a încasărilor este aduÂsă de parÂtea de energie electrică, 70%, restul venind din coÂmerÅ£ul cu produse petroliere ÅŸi gaze naturale.
Pentru a ajunge la 3 milioane de casnici, Oancea va pune la bătaie 4 milioane de euro şi va angaja sute de oameni astfel încât ofertele de energie să ajungă la publicul-ţintă. Atacul asupra acestui segment vine în contextul în care concurenţa acerbă din domeniul clienţilor comerciali a redus marjele furnizorilor. Dincolo de a le aprinde becul în case, Oancea vrea să alimenteze şi maşinile consumatorilor săi, fiind interesat să dezvolte o reţea de staţii electrice la nivel naţional. Antreprenorul nu vrea să vândă către un investitor, dar nu exclude o posbilă listare la bursă, atunci când va fi cazul.
După ani de tăcere, Augustin Oancea, cel mai puternic antreprenor din energie, iese puÂblic pentru a-ÅŸi anunÅ£a planurile de extindere, înÂtr-un interviu acordat ZF. „Eu sunt inginer ca pregătire academică, dar specializarea mea este comerÅ£ul. Am înceÂput să fac comerÅ£ din timÂpul facultăţii, prima afaÂcere fiind cu încălţăÂminÂte ÅŸi obiecte vestiÂmenÂtare. Aveam magaÂzine pe toată Valea PraÂhovei.“