Companii

Electrolux: vanzarile de electrocasnice vor creste pe baza dezvoltarilor rezidentiale si a educarii consumatorului

29.01.2008, 19:30 34

Piata electronicelor si electrocasnicelor, evaluata la un miliard de euro anul trecut, va creste in acest an pana la 1,1 - 1,15 miliarde de euro, impulsionata in principal de livrarea proiectelor rezidentiale a caror constructie a inceput in urma cu 2-3 ani.
"Exista o anumita dezvoltare in sectorul imobiliar si orice dezvoltare in acest sector aduce o reinnoire pentru ca la momentul mutarii proprietarii vor vrea echipamente noi", a declarat Florin Porojan, director general al diviziei de vanzari in cadrul Electrolux Romania, al doilea producator de pe piata locala, care ruleaza afaceri anuale de peste 140 mil. euro.
Numarul unitatilor locative livrate in anii trecuti a fost destul de limitat, ajungand in Bucuresti la aproape 2.000 de apartamente anul trecut si fiind estimat la circa 8.600 de unitati pentru 2008. Acestea sunt insa doar o mica parte a livrarilor din totalul zecilor de mii de unitati din noile proiecte imobiliare anuntate de dezvoltatorii imobiliari pe termen mediu.
"Daca capacitatea de indatorare le-a permis accesul la un imprumut de 100.000 - 200.000 de euro pentru casa, vor gasi resurse si pentru aparatura. Cu siguranta cea mai mare parte a noilor locuinte vor fi echipate cu electrocasnice noi. Este o chestiune psihologica", a spus Porojan.
Reprezentantii Electrolux apreciaza ca un alt factor al avansului pietei de electrocasnice in urmatorii ani va fi cresterea numarului de calatorii peste hotare, lucru care a contribuit la educarea consumatorului in decizia de achizitie. "Un al doilea motor este faptul ca multi dintre romani au inceput sa circule. Deja populatia a trecut de faza in care isi inlocuieste primele electrocasnice, care satisfaceau doar nevoi pure, pe cand acum cauta produse cu alte performante, dupa ce in anii 90 s-a umplut doar un gol", a spus Porojan.
Ca model in decizia de achizitie cerintele consumatorului local s-au apropiat de cele ale consumatorilor vest-europeni.
"Nu exista diferentiere de nivel regional la nivel de client. Peste tot sunt aceiasi oameni care lucreaza din ce in ce mai mult si care urmaresc aceleasi beneficii", a declarat Carmen Georgescu, directorul de marketing al Electrolux.
Chiar daca functionalitatea produselor inseamna din ce in ce mai mult pentru consumatori, in Romania criteriul pretului a ramas in continuare un factor important. Astfel deprecierea leului in raport cu moneda europeana si mentinerea unui curs de peste 3,7 lei/euro ar putea duce in perioada urmatoare la cresterea pretului de raft, care ar putea conduce fie la reducerea volumului de cumparaturi, fie la orientarea catre alte segmente de pret. "In mod normal, daca aceasta va fi tendinta monedei nationale in raport cu euro va fi si o tendinta de crestere a preturilor. Un impact pe costuri cauzat de acesta depreciere va presupune la un moment dat si o presiune pe pret. Lucrul acesta se intampla mai devreme sau mai tarziu chiar daca este in detrimentul clientului", a declarat Mircea Varga, director financiar executiv la Electrolux.
Electrolux Romania, filiala locala a producatorului suedez de electrocasnice, este prezent pe piata locala prin divizia de importuri localizata in Bucuresti si fabrica de aragazuri de la Satu Mare. In primele 9 luni din 2007 Electrolux a inregistrat o cifra de afaceri de 111,3 milioane de euro, cu 10% mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO