Companii

E oficial: metroul din Bucureşti se scumpeşte începând de sâmbătă. Abonamentul de 62 de călătorii dispare definitiv

E oficial: metroul din Bucureşti se scumpeşte...

Autor: Andreea Neferu

25.03.2015, 16:13 3790

Metrorex va scumpi cartelele de călătorie cu până la 33% începând de sâmbătă, 28 martie, după ce proiectul de majorare a tarifelor s-a aflat în consultare publică în ultimele două săptămâni, potrivit Ministerului Transporturilor.

Odată cu creşterea tarifelor, o cartelă de 2 călătorii va ajunge să coste 5 lei, cu 25% mai mult decât în prezent şi cu 66% mai mult decât în 2010. Cea mai vizibilă scumpire va fi în cazul cartelelor de 10 călătorii, care vor costa de la finalul acestei luni 20 de lei, cu 33% mai mult decât acum şi mai mult decât dublu faţă de acum cinci ani. De asemenea, abonamentul cu număr nelimitat de călătorii se va scumpi de la 60 de lei cât costă în prezent la 70 de lei, în timp ce abonamentul cu 62 de călătorii nu va mai fi comercializat. “Menţionăm că abonamentul lunar are un număr nelimitat de călătorii, preţul acestuia fiind crescut doar cu 16,7% (de la 60 la 70 de lei). Comparativ, abonamentul de 62 de călătorii avea un număr limitat de călătorii pe lună şi în cazul păstrării acestui abonament, creşterea ar fi trebuit să fie de circa 30% (de la 50 la 65 de lei – n.red.)”, astfel motivează Metrorex eliminarea abonamentului de 62 de călătorii.

Metrorex a primit în ultimii ani subvenţii de circa 330 - 360 de milioane de lei anual, care nu au fost însă suficiente pentru a acoperi costurile companiei care administrează transportul subteran din Bucureşti.

Pentru anul 2015 Metrorex ar urma să primească subvenţii de circa 328 de milioane de lei, acesta fiind cel mai scăzut nivel din ultimii cinci ani. Suma acoperă circa 88% din necesarul de subvenţie de 373 milioane de lei pe care Metrorex l-a fundamentat în bugetul său pe 2015. Mai mult, Metrorex motivează creşterea tarifelor şi prin faptul că în 2011 a contractat un credit comercial de 165 de milioane de lei pentru plata datoriilor restante pe anii 2009 şi 2010 către Alstom, firma care se ocupă cu mentenanţa trenurilor care circulă prin subteranul bucureştean, iar acum trebuie să îl restituie.

Metroul este în prezent cel mai solicitat mijloc de transport în comun din Capitală, însă deocamdată nu acoperă decât o parte din zonele Bucureştiului. Spre deosebire de alte capitale europene, unde majoritatea cartierelor au linii de metrou, în Bucureşti o serie de zone rămân „la mâna“ autobuzelor, troleibuzelor sau tramvaielor RATB, pentru că după Revoluţie doar câteva staţii de metrou au mai fost construite. În prezent, Metrorex are în derulare un proiect de construcţie a unei magistrale de metrou în cartierul Drumul Taberei, ce ar urma să fie pusă în funcţiune anul viitor.

Şeful Metrorex, Aurel Radu, şi-a dat demisia ieri, la scurt timp după anunţarea scumpirii cartelelor. Ministerul Transporturilor nu a comunicat motivele demisiei lui Radu de la conducerea Metrorex, însă compania de stat s-a aflat în ultima perioadă în lumina reflectoarelor, după ce a anunţat că va majora tarifele, dar în acelaşi timp va creşte şi cheltuielile cu bonusurile angajaţilor şi contractul de mandate al directorilor. Mai mult, presa a relatat că procurorii DNA au făcut recent percheziţii la Metrorex, fiind suspectate fapte de corupţie în cazul licitaţiei prin care compania vrea să cumpere peste 50 de trenuri de metrou, dar şi că din alte vagoane, cumpărate deja, cad şuruburi şi lipsesc piese, situaţia fiind şi în atenţia SRI, scrie Mediafax.

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO