Companii

Două premiere: România încheie 2023 cu peste 1.000 de kilometri de autostradă, la 34 de ani de la Revoluţie, şi a fost dat în folosinţă primul pod nou peste Dunăre. În plus, a început metroul spre Otopeni

Autor: Bogdan Alecu

20.12.2023, 10:00 265

♦ Anul 2023 a adus o serie de premiere pentru infrastructura de pe plan local, pornind cu prima mie de kilometri de autostradă, investiÅ£ii noi în infrastructura aeroportuară, cum ar fi noul aeroport de la BraÅŸov ÅŸi lucrări la noi terminale la IaÅŸi ÅŸi Oradea, dar ÅŸi podul dintre Brăila ÅŸi Tulcea, peste Dunăre, primul pod cu ambele maluri în România din ultimii aproape 40 de ani.

Puţin peste 55 km de autostradă şi 32 km de drum expres completează infrastructura de circa 1.000 km de drum rapid a României în 2023, alături de o serie de noutăţi importante.

Anul 2023 a adus primul aeroport internaţional construit de la zero în mai bine de 50 de ani, la Braşov, primul nou pod peste Dunăre construit integral pe teritoriul României, cel mai recent fiind cel de la Cernavodă, deschis în 1987.

Infrastructura rutieră a început să prindă având în 2023, atât din punctul de vedere al lucrărilor, unde A7, Autostrada Moldovei, este campionul absolut, dar şi pe A0, A3 şi DX12 Craiova-Piteşti. Pentru prima dată în istorie, constructorii lucrează pe întreaga lungime a unei autostrăzi. Miza A7, unde pe cele mai multe loturi lucrează antreprenorul băcăuan Dorinel Umbrărescu, este ca aceasta să fie gata până în 2027, astfel încât să fie decontate lucrările prin PNRR.

Pe A0, centura ocolitoare a Capitalei în regim de autostradă 2023 aduce şi primele două loturi - DN1-A3 şi DN5-DN6. Teoretic, în 2025 ar trebui ca toate tronsoanele să fie gata.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO