Companii

Dole, numărul unu mondial în banane, eşec în România

Mediafax Foto

Autor: Gabriel Razi

28.05.2013, 21:11 8972

Dole România, subsidiara locală a companiei americane Dole Food, cel mai mare producător de fructe la nivel mondial cu afaceri de 7 miliarde de dolari, a renunţat la distri­buţia directă în România după numai patru ani revenind la strategia anterioară, cea de a fi prezenţi pe rafturi prin intermediul altor distribuitori. Pe vârf, ei au avut pe plan local afaceri de 25,5 milioane de euro.

„Dole a renunţat la afacerea de distribuţie din Româ­nia, aceasta fiind o decizie strategică a companiei. Fructele Dole vor continua însă să fie distribuite pe piaţa din Ro­mânia. Nu avem planuri de a achiziţiona în viitor un nou distribuitor pentru piaţa din România“, a spus pentru ZF Xavier Roussel, directorul de marketing şi comunicare al Dole Europe.

Decizia Dole marchează un pas în spate făcut de producător în România după numai patru ani de la intrarea directă pe piaţa locală.  Americanii de la Dole au cumpărat în 2009 distribuitorul de fructe Distrifrut de la omul de afaceri libanez Fadi Nahas, business cu o cotă de piaţă în comerţul cu fructe estimată la acel moment la 25%. Dole a avut în intervalul 2009-2011 pierderi cumulate de 11,5 mil. euro.

Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro

Acest articol a aparut în ediţia tiparită a Ziarului Financiar din data de 29.05.2013

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO