Companii

Dobrogea Grup investeste 2,5 mil. euro pentru o moara mai buna

16.12.2004, 00:00 248

Unul dintre cei mai mari jucatori din industria de morarit si panificatie - Dobrogea Grup Constanta- va investi anul viitor peste 2,5 milioane de euro in modernizarea si retehnologizarea capacitatii de morarit din Constanta.
Grupul estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 75,4 milioane de euro in crestere cu 30% fata de 2003. Compania este prezenta pe piata cu marcile Dobrogea (faina, malai, gris), Dan Do Pan (amelioratori complecsi de panificatie), Pasta Magica (paste fainoase), Captain Cranz, Matina, Funky Mix, Choco si Diet (cereale mic dejun pentru copii si adulti), Fresh (produse de panificatie si patiserie congelate), Neptun, Litoral Digesta si Total (paine si specialitati de panificatie cu adaosuri de cereale). Compania a inregistrat pe primul semestru al acestui an cresteri substantiale ale vanzarilor la faina ambalata Dobrogea, la pastele fainoase Pasta Magica si la cerealele pentru mic dejun Captain Crantz.
Dobrogea Grup a relansat de curand productia de biscuiti, punand in functiune o linie noua in care a investit aproape 4 milioane de euro si unde va produce toate tipurile de biscuiti. Obiectivul declarat al Dobrogea Grup este pozitionarea intre primii trei producatori autohtoni de biscuiti. Pentru acest an, Dobrogea Grup are planificate investitii de 4 milioane de euro in morarit panificatie, produse congelate si in sectorul logistic pentru consolidarea pozitiei pe piata. Valoarea investitiilor realizate in ultimii zece ani depaseste 30 milioane de euro.
Dobrogea Grup detine in prezent, conform propriilor analize, o cota de piata in judetul Constanta de 70% la vanzarile de paine, 60% la vanzarile de faina ambalata si vrac, iar la nivel national faina Dobrogea este lider de piata pe ambele segmente. Conform acelorasi analize, compania detine la produse congelate de panificatie si patiserie o cota de piata de 80% la nivel local si de circa 40% la nivel national.
Grupul detine12 fabrici in orasul Constanta si in judet, unde lucreaza peste 1.250 de angajati si detine pachete de actiuni la alte 6 firme din Constanta si din tara. Dobrogea Grup este o societate cu capital integral romanesc, fiind privatizata in 1995 prin metoda MEBO (achizitie de catre management si salariati).
Principalii concurenti ai firmei din Constanta sunt Vel Pitar, Loulis, Boromir Ramnicu Valcea si Raco Com Agro Pan Vaslui. Conform datelor furnizate de Rompan, una dintre cele doua organizatii care reuneste jucatorii din morarit si panificatie, in industrie au activat anul trecut circa 5.000 de agenti economici, din care un numar de doar 80 de societati asigura putin peste jumatate din necesarul Romaniei. Industria este foarte faramitata mai ales pe plan local, unde la nivelul unui judet se inregistreaza de regula intre unu si trei producatori mai mari care detin circa 30-40% din piata si alte cateva sute de mici producatori care acopera restul. Spre deosebire de anul trecut cand criza graului de pe piata interna a dus la o dublare a cifrei de afaceri a jucatorilor din morarit sI panificatie (de la putin peste 700 de milioane de euro in 2002 la peste 1,3 miliarde de euro in 2003), recolta de grau din acest an - tripla fata de cea de anul trecut - poate crea premisele pentru o scadere a preturilor in industria de profil.
stelian.negrea@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO