Companii

Dobrogea Grup face biscuiti pentru Unilever

04.07.2005, 13:36 139

Producatorul din industria de morarit si panificatie Dobrogea Grup a definitivat o investitie de peste 7 milioane de euro intr-o noua moara si intr-o noua linie de fabricatie a painii. Compania a inceput sa produca pentru multinationale ca Unilever si are in vedere si alte parteneriate.

"Dupa definitivarea investitiei in moara, am devenit jucatorul cu cea mai mare capacitate morarit pe o singura platforma tehnologica din tara. Investitia in noua linie de fabricatie a painii ne consolideaza pozitia de lider pe piata locala si ne-a permis sa reducem pretul la paine", spune Otilia Stanciu, director de marketing al Dobrogea Grup.

Compania a investit 3,6 milioane de euro in modernizarea uneia dintre cele trei mori si alte 3 milioane de euro in modernizarea liniei de productie a painii a carei capacitate este de 30 tone paine/zi.

Dobrogea a pus in functiune la inceputul acestui an o investitie de 4,2 milioane de euro intr-o capacitate de productie a biscuitilor de 600 de tone/luna." Ne propunem ca in urma realizarii acestei investitii sa ajungem, pana la sfarsitul acestui an, in top 3 al producatorilor de biscuiti din Romania. Avem propriile noastre branduri pe care vrem sa le dezvoltam si in plus am am inceput sa lucram pentru Unilever pe marca Delma si vom incepe sa producem si pentru compania Elite", spune Otilia Stanciu.

Pe biscuiti, principalele marci ale Dobrogea Grup sunt Eugenia si Digesta. Intrarea celor doi mari jucatori si pe piata biscuitilor confirma, inca o data, trendul din ultimul an care a adus foarte multi jucatori in aceasta piata: Ulker din Turcia a anuntat o investitie de 9 milioane de dolari intr-o fabrica langa Bucuresti, in timp ce producatorul din industria ciocolatei Supreme a finalizat o investitie de 2 milioane de euro intr-o facilitate de productie a biscuitilor. Piata biscuitilor a fost dominata in ultimii ani de importurile ieftine in principal din Turcia, din aceasta tara venind si un numar semnificativ de investitori care detin si facilitati de productie in Romania.

Valoarea investitiilor Dobrogea Grup in acest an atinge 11 milioane de euro, iar pe langa cele doua modernizari vor fi demarate lucrarile pentru retehnologizarea silozurilor de grau si faina. "Pentru acest an ne propunem o crestere a productiei fizice de 15%. Nu stiu inca valoric cum va arata aceasta crestere din cauza faptului ca nu stiu cum vor evolua preturile de vanzare", sustine Otilia Stanciu.

Dobrogea Grup a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 72 de milioane de euro, in crestere cu aproape 25% fata de anul precedent. Compania este prezenta pe piata cu marcile Dobrogea (faina, malai, gris), Dan Do Pan (amelioratori complecsi de panificatie), Pasta Magica (paste fainoase), Captain Cranz, Matina, Funky Mix, Choco si Diet (cereale mic dejun pentru copii si adulti), Fresh (produse de panificatie si patiserie congelate), Neptun, Litoral Digesta si Total (paine si specialitati de panificatie cu adaosuri de cereale). Astfel Dobrogea Grup detine un portofoliu de peste 300 de produse si de marci 50.

Investitiile Dobrogea Grup in ultimii ani au depasit 30 milioane de euro. Grupul detine 12 fabrici in orasul Constanta si in judet, unde lucreaza peste 1.250 de angajati, si detine pachete de actiuni la alte 6 firme din Constanta si din tara. Compania mai detine 50% din actiunile producatorului bucurestean de paine Lujerul, unde restul de actiuni sunt detinute de un alt jucator important din morarit si panificatie, Baneasa Bucuresti. Dobrogea Grup este o societate cu capital integral romanesc, fiind privatizata in 1995 prin metoda MEBO.

Principalii concurenti ai firmei din Constanta sunt Vel Pitar, Loulis, Boromir Ramnicu Valcea si Raco Com Agro Pan Vaslui, Baneasa Bucuresti. stelian.negrea@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO