Brandurile Frutti Fresh şi Adria, produse de European Drinks, firmă deţinută de fraţii Micula, sunt singurele două mărci locale care reuşesc să se menţină în „coasta“ giganţilor Coca-Cola şi PepsiCo, pe o piaţă a băuturilor carbonatate evaluată la 600 - 700 milioane de euro, arată o analiză a ZF.
Dacă pe piaţa apelor minerale şi a berii mărcile Izvorul Minunilor şi Burger - deţinute de fraţii Ioan şi Viorel Micula - au rămas mult în urma liderilor de piaţă, în segmentul sucurilor „cu bule“ poziţia antrepenorilor din Oradea rămâne puternică. Bătălia cu mărcile private - care se impun prin preţul mai mic cu 20-30% - a devenit însă mult mai acerbă.
În perioada iulie 2012-iunie 2013 în topul celor mai mari branduri din punctul de vedere al vânzărilor (în valoare) domină mărcile de băuturi carbonatate ale îmbuteliatorului Coca-Cola (Coca-Cola şi Fanta), urmate de Pepsi, brand deţinut de compania cu acelaşi nume, pe ultimele două locuri fiind prezente Adria şi Frutti Fresh. Acestea se păstrează în topul valoric în pofida „invaziei“ din ultimii ani a mărcilor private, care se situează din punct de vedere al bucăţilor vândute pe ultimul loc.
Datele Nielsen conţin doar informaţii din retail, fără a include sectorul horeca (hoteluri, restaurante) unde mărcile private sunt mai puţin consumate.
Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro
Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 26.07.2013
ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau stefan.paraschiv@m.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels