Companii

Divizia logistică Gefco s-a extins în ProLogis şi aşteaptă afaceri de 40 de milioane de euro

Divizia logistică Gefco s-a extins în ProLogis şi aşteaptă afaceri de 40 de milioane de euro

Printre clienţii cu care compania are semnate contracte se numără producătorul de scutere Piaggio, Peugeot, Citroën, Kawasaki, Fujitsu, Nissan, Nin­den­do, Delphi, Sanyo, Yamaha şi Nespresso

Autor: Bogdan Alecu

13.10.2011, 00:04 393

Gefco România, divizia de logistică a concer­nului PSA Peugeot Citroën, şi-a extins la 4.500 de metri pătraţi platforma din parcul industrial ProLogis de la km 23 al autostrăzii A1 Bucureşti-Piteşti şi vizează pentru acest an creşterea afacerilor cu circa 20%, până la 40 mil. euro.

"Ne trebuie un spaţiu mai mare pentru a ne dezvolta pe piaţa internă pentru a fi la fel de com­petitivi precum concurenţii noştri. Vedem o creştere a pieţei de logistică în România deoarece eco­nomia se va dezvolta în continuare", spune Christophe de Korver, directorul general al Gefco România.

Printre clienţii cu care compania are semnate contracte se numără producătorul de scutere Piaggio, Peugeot, Citroën, Kawasaki, Fujitsu, Nissan, Nin­den­do, Delphi, Sanyo, Yamaha şi Nespresso.

În ceea ce priveşte evoluţia businessului Gefco, şeful companiei vede o creştere de 20% a veniturilor anul acesta, până la 40 mil. euro. Anul trecut Gefco a înre­gistrat o cifră de afaceri de 32,9 mil. euro, în creştere cu 44% faţă de 2009.

Managerul estimează o dezvoltare rapidă în perioada următoare a pieţei de logistică şi are în plan deschi­derea de noi depozite atât în zona Capitalei, unde să aibă acces şi pe calea ferată, cât şi la Cluj.

"Vom folosi acelaşi sistem în ceea ce priveşte extinderea de la Cluj şi din Bucureşti. Vom construi noi numai în cazul în care nu vom avea nicio soluţie din partea dezvoltatorilor. Spre exemplu, avem par­te­ne­riat cu dezvoltatorul PointPark. Momentan au pu­ţine depozite, dar au multe posibilităţi de extindere deoa­rece au multe terenuri. Discutăm în prezent cu ei despre viteza cu care putem construi un depozit de 5.000 - 10.000 de metri pătraţi pentru a îndeplini un proiect", a spus De Korver. Gefco operează trei de­po­zite logistice, la Arad, Bucureşti şi Curtici, unde are o platformă destinată activităţii logistice auto.

Deschiderea unui nou depozit logistic poate dura între şase şi opt luni în cazul în care dezvoltatorul are deja autorizaţiile pentru construire, dar poate dura şi un an în cazul în care acestea nu sunt gata, potrivit şe­fu­lui Gefco.

"Singurul proiect în care ar trebui să investească Gefco ar fi un spaţiu destinat automobilelor. Nimeni nu vrea să investească în aşa ceva acum. Dar pentru de­pozite întotdeauna există dezvoltatori", a spus De Ko­rver, care pe piaţa locală are semnate contracte cu Auto­mobile Dacia, dar şi cu importatorii mărcilor Peu­geot şi Citroën. Printre competitorii Gefco se nu­mă­ră companii precum KLG sau FM Logistic, majo­ri­tatea firmelor având centre la ieşirea din Bucureşti spre Piteşti, unde se află principalul pol logistic al ţării.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO