Companii

Dirent: Costul lunar de utilizare al unei masini a crescut cu 30%

21.10.2008, 15:14 28

Criza financiara si caderea pietei auto au schimbat strategiile companiilor de leasing operational, care au decis sa amane contractarea de noi autovehicule pentru propriile flote, in conditiile in care costul lunar de utilizare al unei masini s-a majorat cu pana la 30%.
"Fiecare companie asteapta un deznodamant, se uita cum vor evolua ratele dobanzilor. La o masina, pretul lunar de utilizare a crescut cu 20-30% in acest an, iar clientii cer acum pentru comparatie costurile standard pentru cinci tipuri de automobile", a declarat Effie Valsamaki, directorul general al Dirent Group Romania, companie care se situeaza potrivit propriilor informatii in primele cinci companii de leasing operational prezente pe plan local. Principalii jucatori locali sunt ALD Automotive, Hertz Lease, Sixt New Kopel sau Arval Romania.
Costul de utlilizare difera in functie de marca si model, principalele criterii luate in calcul fiind costurile de achizitie si servisare, costul asigurarii si kilometrii previzionati spre a fi parcursi anual .
Dirent administreaza o flota de 500 de autovehicule pentru companii precum Cosmote, Bunge Romania, Ifantis sau Genco Trade. Amanarea contractarii de flote de catre unii clienti a condus la un rezultat sub bugetul programat la inceputul anului, cand Dirent a anuntat ca urmareste cresterea parcului administrat la 800 de autovehicule.
"Cred ca am ajuns deja la varful crizei financiare si va dura cel putin pana la finalul anului. Sper sa nu resimtim efectele ei si in 2009 si sa ajungem la administrarea a 1.000 de masini", a spus Valsamaki.
Pentru acest an, Dirent a estimat o cifra de afaceri de peste 3 mil. euro, sub cifra de
5 mil. euro anuntata la inceputul lui 2008. Valoarea contractelor intermediate in primele 9 luni ajunge la 10,9 mil. lei (aproximativ 3 mil. euro).
Efectele crizei si aprecierea pretului la combustibili a modificat si cererea de autovehicule, astfel ca majoritatea clientilor au migrat spre masini de clasa compacta.
"In acest an am avut mai multe comenzi pentru vehicule de clasa medie si "business" in timp ce procentul SUV-urilor a fost mai redus. Suntem deschisi pentru orice fel de clienti dar vrem sa aducem mai multe masini din segmentul de pret superior", a declarat Valsamaki.
Ea a completat ca Dirent a inchiriat pe termen lung circa 50 de automobile "executive", care au un pret de achizitie de peste 30.000 de euro si o rata de profitabilitate superioara masinilor de clasa compacta. SUV-urile detin o pondere de 20% in totalul flotei Dirent.
Compania a anuntat ca anul viitor va incepe sa comercializeze si autovehicule rulate, ce sunt preluate de la clienti la finalul contractului de inchiriere. Cea mai mare parte a contractelor de leasing operational se vor incheia insa in al treilea trimestru din 2009. In 2008 Dirent a intermediat vanzarea a doar 4 masini iesite din contract.
"O buna parte a businessului il reprezinta revanzarea masinii, unde compania poate pierde pentru ca se intampla ca unii jucatori sa accepte chiar contracte cu cash flow negativ si o recuperare a costurilor la final. Totul depinde de calculele de la inceputul contractului", aprecizat Valsamaki.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO