Companii

Directorul Aro: "Ne-am saturat de pierderi"

06.03.2001, 00:00 18



Aro Campulung intentioneaza sa treaca anul acesta pe profit, in conditiile in care anul trecut pierderile s-au situat in jurul valorii de 80-90 de miliarde de lei. Pentru a fi rentabila, compania trebuie sa realizeze o productie lunara de 350 de autoturisme, ceea ce inseamna o "productie-marfa", dupa expresia reprezentantilor companiei, de peste 40 de miliarde de lei lunar.

"Productia marfa" lunara obtinuta anul trecut de Aro a fost de 30 de miliarde de lei, in conditiile in care pragul de rentabilitate este situat la 40 de miliarde de lei, a declarat Ziarului Financiar, Aurel Dodea, directorul general Aro Campulung.

Aro si-a propus pentru anul 2001 sa vanda 3000 autovehicule, in conditiile in care anul trecut vanzarile au fost de 1680 de autovehicule, din care 1374 unitati pe piata interna si 306 unitati la export.

"Pentru a putea trece pe profit trebuie sa realizam o productie de cel putin 400 de masini echivalente (masini intregi si piese de schimb). In aceste conditii relansarea productiei nu poate fi facuta decat pe baza cresterii exportului. Pentru anul acesta speram ca ponderea exporturilor sa fie de 60%", a spus Dodea.

In privinta cresterii vanzarilor, constructorul de la Campulung mizeaza pe noile modele: ARO 244 cu motor Toyota de doi litri-turbo Diesel (care este, potrivit oficialilor, singurul model Diesel fabricat de un producator roman) si ARO 10-gama Super, care poate fi echipat cu orice tip de motorizare prin montarea caroseriei de la ARO 24.

"Modelele pe care ne bazam pentru anul acesta sunt din gama autoutilitarelor, pentru care consideram ca suntem foarte performanti, in ceea ce priveste raportul pret-calitate", a mai precizat oficialul ARO.

"Anul 2000 a fost primul in care vanzarile utilitarelor ARO au fost mai mari decat vanzarile de turisme". "Urmarim o nisa de piata si anume transportul de marfa si mixt (marfa si persoane)" a precizat directorul general.

Pentru a revigora vanzarile si a imbunatati relatiile cu clientii, ARO SA Campulung Muscel a redus, de la 1 februarie, cu 10% preturile la automobilele din familia ARO 10, echipate cu motoare Dacia de 1400 si 1600 centimetri cubi.

Programul de reduceri de preturi va continua pentru modelul ARO 24, unde reducerea de 10% ar putea deveni operationala din luna martie a acestui an. Conducerea ARO anticipeaza ca in urma acestor reduceri de preturi cifra de afaceri a societatii va creste lunar cu 3 miliarde de lei.

Oficialii ARO au precizat ca pentru perioada imediat urmatoare programul de fabricatie la Aro, bazat pe comenzile ferme pe care le are asigura depasirea pragului de rentabilitate.

"Exista comenzi din Polonia, Slovacia, Franta, Cipru, alaturi de cele venite de la partenerii traditionali din America Centrala si de Sud, si Africa", a declarat oficialul Aro.

La inceputul lunii februarie, fabrica de matrite din cadrul grupului Aro Campulung Muscel a incheiat un contract in valoare de aproximativ 752.000 de dolari cu Volkswagen AG pentru producerea unor matrite de caroserii pentru constructorul german de autovehicule, care se va derula pe o perioada de sase luni, cu posibilitatea de prelungire.

Relatia de colaborare dintre Aro si Volkswagen a fost intermediata de importatorul italian de matrite al lui ARO, firma Paganelli, iar producatorul roman spera sa constituie baza unor proiecte comune pe viitor. Valoarea totala a contractelor de export pentru matrite, produse in fabrica de la Campulung, se ridica in prezent la 4-5 milioane de dolari.

Aro are un capital social de 264 miliarde de lei, divizat in actiuni cu valoarea nominala de 25.000 de lei. Actiunile Aro se tranzactioneaza pe piata RASDAQ, ultima cotatie fiind de 3.000 lei/actiune.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO