Companii

Dezvoltarea "muncii in echipa" aduce pana la 1.000 de euro pe program antreprenorilor care ofera activitati de teambuilding

09.09.2008, 23:49 44

Compania EcoXtrem Teambuilding, furnizoare de servicii outdoor pentru programele de teambuilding, a fost fondata in 2006 de Stefan Arghir, ca urmare a experientei acumulate de antreprenor in cadrul unei scoli de munte.
Acest proiect care presupune activitati de teambuilding nu a necesitat o investitie initiala considerabila. "Avand in vedere faptul ca aveam deja echipamentul necesar pentru a oferi o parte din serviciile outdoor, dezvoltarea activelor fixe s-a realizat gradual in functie de cererea clientilor. Dupa caz, am apelat la subcontractari sau chiar imprumuturi bancare", a spus Stefan Arghir.
Programele companiei cuprind activitati de teambuilding si de training outdoor, care au ca scop dezvoltarea muncii in echipa. Printre activitatile de outdoor oferite se numara cele de alpinism, speologie, paintball, drumetii, zborul cu parapanta.
Echipa care lucreaza la aceste programe este formata din sapte oameni, membri ai Asociatiei de Ecologie si Turism Montan EcoXtrem, toti cu varste intre 22 si 25 de ani. "Ideea intrarii pe piata i-a apartinut lui Dragos Saioc, care avea cea mai mare experienta in mediul de afaceri. Momentan in companie lucreaza aceleasi persoane, insa in conditiile in care compania se dezvolta, previzionam ca echipa se va mari", a spus el.
Partenerii EcoXtrem Teambuilding au fost companii alese in urma unei selectii atente. Atragerea clientilor s-a realizat la inceput prin ofertare directa. "Am ales clientii din directoare de afaceri online si offline. Promovarea s-a facut aproape exclusiv in mediul virtual prin intermediul site-ului nostru", a precizat Arghir.
Clientii sunt reprezentati de companii multinationale, dar si de firme mai mici. De asemenea, printre clienti se numara si companii de stat. "Chiar daca sunt mai putini se pare ca si aceste organizatii incep sa inteleaga importanta evenimentelor de teambuilding", a explicat el. Arghir mai spune ca majoritatea clientilor de anul trecut au revenit la noi si anul acesta. "In plus, am atras si clienti noi, prin marketing direct si recomandari", a mentionat el.
Preturile pentru un program de teambuilding variaza intre 150 si 400 de euro de participant, la care se adauga costurile de cazare si transport. "Aceste preturi sunt date de activitatile solicitate si de gradul de personalizare al fiecarui eveniment, la cererea clientului", a mentionat el.
Cifra de afaceri pe care a obtinut-o compania anul trecut a fost de 40.000 de euro, estimarea pentru anul acesta fiind de cel putin 60.000 de euro", a spus el. Profitul inregistrat anul trecut a fost de 25.000 de euro.
Ca planuri de viitor, compania vizeaza dezvoltarea pe verticala, dar si pe orizontala. "Dorim sa oferim servicii precum cazare, transport si sa imbunatatim oferta serviciilor de teambuilding. Ideea centrala este aceea de-a oferi clientilor un singur partener de discutii, cu un pachet complet de servicii", a declarat el.
Numarul de clienti este relativ constant. Insa, in perioada toamna/iarna se inregistreaza doua varfuri de activitate. "Acest lucru este determinat in principal de perioada concediilor si de perioadele in care realizeaza firmele mari recrutari", a precizat el.
Managerul EcoXtrem Teambuilding apreciaza ca piata de teambuilding din Romania nu este omogena. "Se observa o evolutie a ofertantilor pe piata serviciilor de teambuilding, insa nu putem vorbi de o concurenta puternica", a spus el.
O alta companie care ofera servicii de teambuilding este Turismaventura din Gorj, infiintata in 2003. "Practic am intrat pe piata prin prezenta la Targul de Turism, unde am obtinut un trofeu pentru cel mai atractiv program turistic", a spus Sabin Cornoiu, managerul companiei.
Investitia initiala a fost de 30.000 de euro, in achizitionarea de echipamente specifice, promovare si atestare personal. Banii au provenit dintr-o alta afacere, alpinism utilitar, la care Sabin Cornoiu a renuntat cand a infiintat Turismaventura. Afacerea cu programe de teambuilding a fost demarata de el la varsta de 40 de ani. "Practicam toate activitatile propuse in afacere la nivel de pasiune si vazand ce succes au aceste activitati in alte tari europene am considerat ca pot avea succes si pe piata romaneasca", a declarat el. Fondatorul avea experienta de peste 30 de ani ca practicant al sporturilor montane (schi, alpinism, speologie), instructor sportiv, salvator montan profesionist, salvator acvatic, scafandru, dar si in alte domenii.
Compania a inceput activitatea cu sase angajati, in momentul de fata lucrand zece oameni si sase pana la opt colaboratori. Compania lucreaza cu colaboratori pe probleme de cazare, masa, transport, activitati complementare.
Clientii au venit in proportie de 80% prin agentiile de turism. "Incepand cu anul 2005 toate sezoanele si-au acoperit integral weekendurile cu o dezvoltare puternica a programelor si in timpul saptamanii", a spus el.
Preturile sunt influentate de numarul de participanti si de numarul de activitati solicitate intr-un program, incepand de la 10-15 euro de persoana pe activitate si ajungand la 1.000 de euro pentru programele cele mai complexe.
Pe piata exista o cerere foarte mare pentru serviciile de teambuilding, oferta fiind sub nivelul cererii. "In fiecare an am realizat investitii de 10.000-25.000 de euro pentru dezvoltarea afacerii", a spus el.
Compania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de circa 37.000 de euro, potrivit datelor oferite de site-ul Ministerului de Finante. "Estimam pentru anul acesta o crestere cu 60% fata de anul trecut pe fondul cererii din ce in ce mai mari. Programul se vinde bine pe extern incepand cu anul trecut, ceea ce inseamna ca am reusit sa intram pe piata din Europa", a spus el.
Everdry Group este o alta companie ce ofera servicii pentru teambuildinguri, fondata de Radu Gosnea, la varsta de 28 de ani. "Afacerea a fost demarata in urma experientei pe care am acumulat-o in domeniul sporturilor care reprezinta acum oferta companiei. Practic totul a inceput din pasiune", a spus el. Compania are in oferta activitati indoor si outdoor. "Realizam pentru angajati actiuni de canionyng, prin care se parcurge un canion, tiroliana, escalada, paintball", a spus el.
Echipa Puzzle Team a aparut din colaborarea companiei Everdry cu o asociatie care are ca domeniu sporturile extreme. "Pana in 2008 echipa a conlucrat cu alti organizatori de evenimente, realizand pentru acestia programe de outdoor", a spus Gosnea.
Compania elaboreaza programe de indoor si outdoor, dispunand de o baza materiala in care a investit circa 200.000 de euro (echipament alpinism, echipament tir, atv-uri, masini de teren). "Avem patru-cinci teambuildinguri pe luna, toamna si primavara fiind cele mai multe solicitari din partea companiilor", a spus el.

EcoXtrem Teambuilding:
Programele companiei: activitati de teambuilding si de training outdoor
Preturile pentru un program de teambuilding: intre 150 si 400 de euro de participant
Clientii sunt companii multinationale, dar si firme mai mici
Profitul in 2007: 25.000 de euro.
Cifra de afaceri estimata 2008: 60.000 de euro

Turismaventura Gorj:
Fondatorul are o experienta de peste 30 de ani ca practicant al sporturilor montane
Clientii au venit in proportie de 80% prin agentiile de turism
Preturile incep de la 10-15 euro/pers./activitate si ajung la 1.000 de euro
Investitia initiala a fost de 30.000 de euro,
Cifra de afaceri estimata: minim 60.000 de euro

Everdry Group:
Compania elaboreaza programe de indoor si outdoor
Activitati: canionyng, tiroliana, escalada, paintball
Toamna si primavara sunt mai multe solcitari din partea companiilor
Compania organizeaza 4-5 teambuildinguri pe luna in
timpul verii
Investitia in baza materiala a fost de 200.000 de euro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO