Companii

Den Braven: euro si vanzarile directe maresc profitul

30.07.2003, 00:00 21

Filiala locala a grupului olandez Den Braven, ce activeaza pe piata spumelor poliuretanice si izolantilor profesionali, a realizat in primul semestru al anului un profit brut de circa 300.000 euro, de 10 ori mai mare decat cel de anul trecut.
Cresterea rentabilitatii afacerii locale a operatorului olandez este efectului unui factor de conjunctura - cresterea puternica a monedei europene in prima parte a anului, respectiv unei cresteri organice a companiei, bazate pe vanzari directe.
"Am avut stocuri importante la sfarsitul anului trecut, depozitele noastre fiind pline in decembrie. Importurile noastre de la alte fabrici din cadrul grupului, in special Olanda si Germania, au fost facute la un curs mic al euro, de circa 33.000 - 34.000 lei/unitate, in timp ce vanzarile s-au facut pe un curs de 36.000 - 37.000 lei/euro. Pe de alta parte, in prima parte a anului, s-a rupt echilibrul dintre vanzarile directe si cele indirecte prin distribuitori, in favoarea celor directe", a comentat pentru Ziarul Financiar Adrian State, director general al Den Braven Romania.
Personalul companiei a crescut de la 60 la 86 de salariati in perioada ianuarie - iunie, fiind angajati agenti de vanzari si soferi. Acest lucru a dus la o acoperire mai buna a vanzarilor in teritoriu si chiar la o dublare a vanzarilor in regiunea Banatului, explica State.
In prima jumatate a anului, Den Braven a realizat o cifra de afaceri de 3,4 mil. euro, in  crestere cu 25,5% fata de perioada similara a anului trecut. In aceasta perioada, compania a mai deschis un punct de lucru la Brasov, avand un numar de sapte asemenea locatii in tara, si unul la Chisinau prin intermediul societatii Den Braven Siliconi.
Compania a obtinut o rata de crestere a vanzarilor de 30% pe piata industriala, unde are clienti precum Romstal, Corina Gealan, Aedificia Carpati sau Alumil Rom Industrii. Piata clientilor industriali are o pondere de 30% in cifra de afaceri a companiei, care mai activeaza in segmentul en detail si pe piata key account, prin parteneriatul derulat cu Praktiker, divizia de bricolaj a grupului german Metro.
"Am vandut foarte bine pe segmentul de clienti industriali. Exista semnale ca piata micilor producatori de geam termopan se dilata. Noi chiar am introdus pe piata de la inceputul anului pentru piata geamului termopan un nou produs Hottix", mai spune State.
 Compania detine o cota de piata de aproximativ 60% din piata de profil, care este de 6 -7 mil. euro in prima jumatate a anului, potrivit estimarilor reprezentantilor companiei. Principalii concurenti sunt Bison (Olanda), Selena (Polonia) sau Henkel - Ceresit.
In ceea priveste programul investitional, acesta a fost directionat in prima parte anului in logistica si in cresterea capacitatii de transport cu 20% prin achizitia a 12 noi dube de transport. In a doua parte a anului, investitiile vor fi concentrate in directia maririi capacitatii de depozitare de la 1.000 mp la 1.600 mp. In total, investitiile Den Braven pe piata romaneasca totalizeaza 2,5 mil. euro din 1998 pana acum.
Pentru 2003, tinta este o cifra de afaceri de 8,3 mil. euro, in timp ce previziunea initiala privind profitul brut se modifica de la 550.000 euro la circa 700.000 euro.
Den Braven Romania este filiala locala a grupului olandez, o afacere de familie inceputa de catre Wimm Den Braven in urma cu 29 de ani si ajunsa acum cea mai puternica in domeniul izolantilor profesionali si al spumelor poliuretanice. Grupul opereaza prin intermediul a peste 20 de reprezentante si 10 centre de productie, situate in 21 de state din Europa si America de Nord. Valoarea vanzarilor depaseau in 2001 nivelul de 600 mil. euro, pentru anul trecut fiind estimate in crestere spre nivelul de un miliard de euro. adrian.mirsanu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO