Companii

Deloitte: Fondurile de private equity vor fi mult mai pretentioase

14.01.2009, 19:05 8

Criza financiara va face fondurile de private equity mult mai pretentioase in privinta investitiilor in companiile locale in lunile si anii care urmeaza, arata un studiu realizat de compania de consultanta Deloitte.

Potentialii investitori vor fi din ce in ce mai atenti la calitatea castigurilor, managementul capitalului de lucru, sistemele interne de control si calitatea managementului. Pe masura ce investitorii manifesta o abordare mai sofisticata, vanzatorii trebuie sa invete sa se prezinte, astfel incat sa maximizeze valoarea pentru actionari.
"Ne sfatuim clientii sa isi reevalueze activele, pentru ca valorile stabilite acum cateva luni s-ar putea sa nu mai reflecte valorile actuale de pe piata", a spus Antonis Ioannides, Partener Transaction Services la Deloitte Romania.
Potrivit studiului, cele trei cauze ale incetinirii pietei de fuziuni si achizitii sunt incertitudinea de pe piata, fondurile limitate si timpul necesar pentru ca vanzatorii sa isi ajusteze asteptarile la noile conditii. In prezent, jucatorii din piata sunt ingrijorati de distanta dintre momentul la care cumparatorii isi declara angajamentul in mod legal si momentul in care acestia efectueaza ultima plata.
Cu toate acestea, perioadele de declin economic aduc multe oportunitati, generand valoare pentru investitorii care dispun de lichiditati si care patrund pe o piata a preturilor mici si a vanzarilor fortate. Companiile puternice se gasesc astfel in fata unei oportunitati unice de a-si asigura o pozitie dominanta, la costuri rezonabile.
Vanzarile corporate vor fi un subiect foarte important in viitorul apropiat, pe masura ce marile grupuri aflate in dificultate vor cauta sa renunte la activele de interes secundar, la preturi relativ profitabile, arata studiul Deloitte. "Modelul actual de investitii private equity trebuie sa se adapteze sau sa revina la modelul folosit la inceputul anilor 2000: in loc de modelul bazat pe combinatia intre capitalul atras si capitalul propriu (leverage), investitorul cumpara la multiplii relativ mici, se concentreaza pe imbunatatirea operatiunilor, cauta sa realizeze sinergii si mai apoi vinde afacerea", a spus Garret Byrne, lider M&A Transactions Services in cadrul Deloitte Central Europe.
Acest lucru se coreleaza cu reorientarea generala a interesului investitorilor de la achizitii noi la managementul de portofoliu, care necesita mai multe abilitati manageriale si expertiza pentru supravietuirea pe termen scurt.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO