Companii

Deichmann continuă ofensiva cu zece noi magazine şi 100 de angajaţi

23.08.2010, 23:46 160

Deichmann, unul dintre cei mai mari retaileri de încălţămintedin Europa, va deschide în următoarea lună patru magazine, urmândca până la sfârşitul acestui an să inaugureze alte şase şi săajungă la o reţea totală de 36 de unităţi sub brandul german.
"În următoarele patru săptămâni vom deschide la Iaşi, înBistriţa-Năsăud, cel de-al doilea magazin din Piteşti şi înDrobeta-Turnu Severin, urmând ca până la sfârşitul anului să avem10 noi unităţi. În fiecare magazin lucrează în medie 10 persoane",au declarat reprezentanţii companiei.

Retailerul cu profil de discount Deichmann, care a mai inauguratalte cinci unităţi (în Sun Plaza Bucureşti, Iulius Mall Timişoara,Promenada Mall Târgu Mureş şi în galeriile Kaufland din Reghin şiMediaş) pune ritmul alert al dezvoltării pe seama preţului micpracticat, element cheie în decizia consumatorilor de a-şi cheltuibanii. De altfel, Deich­mann se numără printre cei mai activijucători pe această piaţă în funcţie de numărul deschiderilor,alături de retaileri internaţionali puternici ca Inditex, care areplanificate 19 magazine anul acesta, New Yorker care vrea 5-6 noiunităţi, C&A cu cinci magazine şi discounterul deîm­bră­căminte Takko cu 10 magazine. Comparativ cu alţi jucă­tori,dis­coun­terii ca Deichmann sau Takko au aplicat o stra­tegieocolită până acum de competiţia de pe piaţa de fashion - intrareaîn oraşele mici ca Reghin sau Mediaş, de exemplu. "Acum este vremeadiscounterilor şi şansele ca retaileri ca C&A sau Kiabi de aintra în oraşele mici sunt minime", declara anterior Cosmin Ulmean,managing director al Takko.
Pentru un magazin Deichmann, care se întinde pe o suprafaţă decirca 800 mp, investiţia estimată de ZF ajunge la circa 600.000 deeuro. Astfel, bugetul pentru dezvoltarea reţelei Deichmann dinacest an ar putea ajunge în jurul a 9 mil. euro, potrivitcalculelor ZF. În total, compania va angaja în acest an 150 depersoane pentru magazinele sale. Pentru unele poziţii, cum ar fişef de magazin, retailerul a apelat la site-urile de recrutare,anunţând opt astfel de poziţii libere.
Compania a încheiat 2009 cu venituri de 15,2 mil. euro (63,8 mil.lei) generate de 21 de magazine, aproape dublu faţă de 2008, când arulat 8 mil. euro (29,8 mil. lei).

Duel de la distanţă româno-german

Unul dintre competitorii direcţi ai Deichmann este cel mai mareretailer local de încălţăminte şi marochinărie Leonardo, care aaplicat începând de anul trecut strategia preţurilor mici pentrua-şi stabiliza businessul după intrarea în insolvenţă. Spredeosebire de retailerul german, care se află într-o perioadă deexpansiune puternică, compania românească a fost nevoită, lapresiunea creditorilor, să închidă zeci de magazine. După ce timpde mai mulţi ani a deschis noi unităţi în aproape orice spaţiucomercial disponibil, ajungând la circa 200 de magazine la nivellocal, Leonardo s-a văzut nevoit pe timp de criză să reducăputernic costurile şi să închidă peste 60 de magazine în mai puţinde un an.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO