Deichmann continuă ofensiva cu zece noi magazine şi 100 de angajaţi

Autor: Cristina Stoian 23.08.2010

Deichmann, unul dintre cei mai mari retaileri de încălţăminte din Europa, va deschide în următoarea lună patru magazine, urmând ca până la sfârşitul acestui an să inaugureze alte şase şi să ajungă la o reţea totală de 36 de unităţi sub brandul german.
"În următoarele patru săptămâni vom deschide la Iaşi, în Bistriţa-Năsăud, cel de-al doilea magazin din Piteşti şi în Drobeta-Turnu Severin, urmând ca până la sfârşitul anului să avem 10 noi unităţi. În fiecare magazin lucrează în medie 10 persoane", au declarat reprezentanţii companiei.

Retailerul cu profil de discount Deichmann, care a mai inaugurat alte cinci unităţi (în Sun Plaza Bucureşti, Iulius Mall Timişoara, Promenada Mall Târgu Mureş şi în galeriile Kaufland din Reghin şi Mediaş) pune ritmul alert al dezvoltării pe seama preţului mic practicat, element cheie în decizia consumatorilor de a-şi cheltui banii. De altfel, Deich­mann se numără printre cei mai activi jucători pe această piaţă în funcţie de numărul deschiderilor, alături de retaileri internaţionali puternici ca Inditex, care are planificate 19 magazine anul acesta, New Yorker care vrea 5-6 noi unităţi, C&A cu cinci magazine şi discounterul de îm­bră­căminte Takko cu 10 magazine. Comparativ cu alţi jucă­tori, dis­coun­terii ca Deichmann sau Takko au aplicat o stra­tegie ocolită până acum de competiţia de pe piaţa de fashion - intrarea în oraşele mici ca Reghin sau Mediaş, de exemplu. "Acum este vremea discounterilor şi şansele ca retaileri ca C&A sau Kiabi de a intra în oraşele mici sunt minime", declara anterior Cosmin Ulmean, managing director al Takko.
Pentru un magazin Deichmann, care se întinde pe o suprafaţă de circa 800 mp, investiţia estimată de ZF ajunge la circa 600.000 de euro. Astfel, bugetul pentru dezvoltarea reţelei Deichmann din acest an ar putea ajunge în jurul a 9 mil. euro, potrivit calculelor ZF. În total, compania va angaja în acest an 150 de persoane pentru magazinele sale. Pentru unele poziţii, cum ar fi şef de magazin, retailerul a apelat la site-urile de recrutare, anunţând opt astfel de poziţii libere.
Compania a încheiat 2009 cu venituri de 15,2 mil. euro (63,8 mil. lei) generate de 21 de magazine, aproape dublu faţă de 2008, când a rulat 8 mil. euro (29,8 mil. lei).

Duel de la distanţă româno-german

Unul dintre competitorii direcţi ai Deichmann este cel mai mare retailer local de încălţăminte şi marochinărie Leonardo, care a aplicat începând de anul trecut strategia preţurilor mici pentru a-şi stabiliza businessul după intrarea în insolvenţă. Spre deosebire de retailerul german, care se află într-o perioadă de expansiune puternică, compania românească a fost nevoită, la presiunea creditorilor, să închidă zeci de magazine. După ce timp de mai mulţi ani a deschis noi unităţi în aproape orice spaţiu comercial disponibil, ajungând la circa 200 de magazine la nivel local, Leonardo s-a văzut nevoit pe timp de criză să reducă puternic costurile şi să închidă peste 60 de magazine în mai puţin de un an.