Deichmann continuă ofensiva cu zece noi magazine şi 100 de angajaţi
Deichmann, unul dintre cei mai mari retaileri de încălţăminte
din Europa, va deschide în următoarea lună patru magazine, urmând
ca până la sfârşitul acestui an să inaugureze alte şase şi să
ajungă la o reţea totală de 36 de unităţi sub brandul german.
"În următoarele patru săptămâni vom deschide la Iaşi, în
Bistriţa-Năsăud, cel de-al doilea magazin din Piteşti şi în
Drobeta-Turnu Severin, urmând ca până la sfârşitul anului să avem
10 noi unităţi. În fiecare magazin lucrează în medie 10 persoane",
au declarat reprezentanţii companiei.
Retailerul cu profil de discount Deichmann, care a mai inaugurat
alte cinci unităţi (în Sun Plaza Bucureşti, Iulius Mall Timişoara,
Promenada Mall Târgu Mureş şi în galeriile Kaufland din Reghin şi
Mediaş) pune ritmul alert al dezvoltării pe seama preţului mic
practicat, element cheie în decizia consumatorilor de a-şi cheltui
banii. De altfel, Deichmann se numără printre cei mai activi
jucători pe această piaţă în funcţie de numărul deschiderilor,
alături de retaileri internaţionali puternici ca Inditex, care are
planificate 19 magazine anul acesta, New Yorker care vrea 5-6 noi
unităţi, C&A cu cinci magazine şi discounterul de
îmbrăcăminte Takko cu 10 magazine. Comparativ cu alţi jucători,
discounterii ca Deichmann sau Takko au aplicat o strategie
ocolită până acum de competiţia de pe piaţa de fashion - intrarea
în oraşele mici ca Reghin sau Mediaş, de exemplu. "Acum este vremea
discounterilor şi şansele ca retaileri ca C&A sau Kiabi de a
intra în oraşele mici sunt minime", declara anterior Cosmin Ulmean,
managing director al Takko.
Pentru un magazin Deichmann, care se întinde pe o suprafaţă de
circa 800 mp, investiţia estimată de ZF ajunge la circa 600.000 de
euro. Astfel, bugetul pentru dezvoltarea reţelei Deichmann din
acest an ar putea ajunge în jurul a 9 mil. euro, potrivit
calculelor ZF. În total, compania va angaja în acest an 150 de
persoane pentru magazinele sale. Pentru unele poziţii, cum ar fi
şef de magazin, retailerul a apelat la site-urile de recrutare,
anunţând opt astfel de poziţii libere.
Compania a încheiat 2009 cu venituri de 15,2 mil. euro (63,8 mil.
lei) generate de 21 de magazine, aproape dublu faţă de 2008, când a
rulat 8 mil. euro (29,8 mil. lei).
Duel de la distanţă româno-german
Unul dintre competitorii direcţi ai Deichmann este cel mai mare
retailer local de încălţăminte şi marochinărie Leonardo, care a
aplicat începând de anul trecut strategia preţurilor mici pentru
a-şi stabiliza businessul după intrarea în insolvenţă. Spre
deosebire de retailerul german, care se află într-o perioadă de
expansiune puternică, compania românească a fost nevoită, la
presiunea creditorilor, să închidă zeci de magazine. După ce timp
de mai mulţi ani a deschis noi unităţi în aproape orice spaţiu
comercial disponibil, ajungând la circa 200 de magazine la nivel
local, Leonardo s-a văzut nevoit pe timp de criză să reducă
puternic costurile şi să închidă peste 60 de magazine în mai puţin
de un an.