Companii

De ce sunt goale spaţiile comerciale dintre pieţele Romană şi Unirii din Bucureşti

De ce sunt goale spaţiile comerciale dintre pieţele...

Autor: Cristina Roşca

25.01.2013, 14:34 3740
 

Îţi ia aproximativ jumătate de oră să parcurgi la pas cei doi kilometri şi jumătate care despart piaţa Romană de piaţa Unirii. Drumul, de-o parte şi de alta a căruia se aştern zeci de spaţii comerciale, traversează trei dintre cele mai cunoscute pieţe din capitală şi trece prin „inima" Bucureştiului. Deşi aparent zona are toate caracteristicile pentru a face concurenţă unor artere comerciale de renume din alte capitalele europene, spaţiile goale care îşi caută chiriaşi sunt din alt film. De ce lipsesc actorii principali?

ESTE O SITUAŢIE DE TIPUL «OUL SAU GĂINA». Comercianţii vor să vadă un trafic pietonal intens pentru a alege această zonă pentru magazinele lor reprezentative, iar consumatorii vor să aibă o selecţie largă de magazine pentru a-şi petrece timpul liber", explică Luiza Moraru, head of retail department în cadrul companiei de consultanţă imobiliară CBRE România. Drumul ce leagă Piaţa Unirii de Piaţa Romană este populat de retaileri mici, de îmbrăcăminte, încălţăminte şi accesorii. Kenvelo este singurul retailer mare care şi-a încercat norocul în zonă, însă el s-a poziţional la intrarea în Centrul Istoric, kilometrul zero al distracţiei bucureştene şi o zonă zilnic vizitată de zeci sau chiar sute de mii de persoane. Nu toată zona se bucură însă de acelaşi trafic. "Momentan, cel mai important factor care împiedică zona să devină un pol de shopping este lipsa unui trafic pietonal intens, dar acest lucru ar putea fi rezolvat prin crearea unor spaţii noi de parcare în zonele respective", explică Luiza Moraru. Ea spune însă că în ultima perioadă Bulevardul Magheru a beneficiat de un interes crescut din partea dezvoltatorilor atât de spaţii de birouri, cât şi de retail.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO