Companii

Dascălu completează careul de aşi din modă cu C&A

Dascălu completează careul de aşi din modă cu C&A

Omul de afaceri Iulian Dascălu a realizat anul trecut venituri de 41,2 milioane de euro din închirierea mallurilor deţinute în Cluj, Timişoara, Suceava şi Iaşi

Autor: Cristina Roşca

10.05.2011, 23:53 1804

Omul de afaceri Iulian Dascălu, 41 de ani, pro­prie­tarulreţelei de centre co­merciale Iulius Mall, este primul român care areuşit să îi aducă în mallurile sale pe cei mai mari jucătoristrăini din fashion începând cu Inditex, H&M, New Yorker şiterminând cu C&A.

Dascălu a semnat un contract cu retailerul de îmbrăcăminteC&A, acesta din urmă urmând să deschidă trei magazine în treidintre cele cinci malluri ale omului de afaceri. C&A vadeschide astfel magazine în Palas Iaşi, Iulius Mall Timişoara şiIulius Mall Suceava. Cele trei spaţii se vor întinde pe o suprafaţăde circa 4.300 de metri pătraţi. Cel mai mare va fi magazinul dinTimişoara, ce se va întinde pe două niveluri cu o suprafaţă totalăde 1.700 de metri pătraţi. La Iaşi, C&A va ocupa aproximativ1.380 de metri pătraţi la parterul Palas Mall, iar în Iulius MallSuceava, tot la parter, 1.225 de metri pătraţi.

C&A este astfel ultimul dintre cei "patru mari" din moda dinRomânia care semnează un contract cu Dascălu pentru magazine înmallurile sale. Cel care "a spart gheaţa" a fost în 2008 Inditex,cel mai mare jucător din fashionul autohton, cu afaceri de circa100 mil. euro, potrivit estimărilor ZF pe baza rezultatelor dinultimii ani ai com­pa­niei.

La momentul respectiv Inditex a deschis magazine pentru cincidintre cele şapte branduri cu care este prezent pe piaţă - Zara,Pull&Bear, Bershka, Stradivarius şi Oysho - în Iulius MallIaşi. Un an mai târziu, în 2009, spaniolii deschi­deau alte patrumagazine (Zara, Pull & Bear, Bershka, Stradivarius) în IuliusMall Timişoara. În 2010 a venit rândul Iulius Mall Cluj pentru agăzdui alte patru magazine ale Inditex. Spaniolii au decis anulacesta să iasă cu brandul Massimo Dutti în provincie. Primele douăastfel de magazine au fost inaugurate în februarie, respectivmartie în Iulius Mall Timişoara şi Cluj. Astfel, spaniolii deţin 15magazine în trei dintre mallurile lui Dascălu.

Încă din toamna anului trecut Iulius Group anunţa că a semnat curetailerul suedez H&M pentru deschiderea a trei magazine încadrul Palas Iaşi, în Iulius Mall Timişoara şi Iulius Mall Cluj.H&M a anunţat încă de la intrarea pe piaţă că are în plan sădeschidă în acest an opt magazine. Până în prezent au fostinaugurate şase - cinci în Capitală şi unu în Braşov. Mai rămâncele din mallurile lui Dascălu din Cluj şi Timişoara.

În urmă cu circa o lună Iulius Group anunţa că a semnat cu NewYorker un contract pentru deschiderea unui magazin de circa 960 demetri pătraţi în Palas Mall din Iaşi. În reţeaua Iulius, New Yorkereste prezent din primăvara anului trecut în mallul din Timişoara,unde ocupă o suprafaţă de aproximativ 1.000 mp. New Yorker opereazăîn prezent o reţea de 18 magazine în România.

C&A, ultimul intrat în reţeaua Iulius, deţine în prezent optmagazine pe piaţa locală şi a anunţat că vrea să deschidă în acestan alte opt unităţi.

Omul de afaceri Iulian Dascălu a realizat anul trecut venituride 41,2 milioane de euro din închirierea mallurilor deţinute înCluj, Timişoara, Suceava şi Iaşi, în creştere cu 3 procente faţă deanul precedent, pe fondul finalizării în luna noiembrie a anului2009 a unei investiţii de 60 de milioane de euro în extindereaproiectului din Timişoara.

Greii din mallurile lui Dascălu

  • Iulius Mall Cluj: H&M, Zara, Pull&Bear, Bershka,Stradivarius şi Massimo Dutti

  • Iulius Mall Timişoara: H&M, New Yorker, C&A, Zara,Pull&Bear, Bershka, Stradivarius şi Massimo Dutti

  • Iulius Mall Suceava: C&A

  • Iulius Mall Iaşi: Zara, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius şiOysho

  • Palas Iaşi: H&M, New Yorker, C&A

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels